تحقق شعار ما می‌توانیم احمدی‌نژاد از زبان استاندار روحانی/ روایت پورمحمدی از سنگ‌اندازی برابر توسعه مس‌سونگون
تحقق شعار ما می‌توانیم احمدی‌نژاد از زبان استاندار روحانی/ روایت پورمحمدی از سنگ‌اندازی برابر توسعه مس‌سونگون
استاندار آذربایجان‌شرقی می‌گوید تراکتورسازی ایران شعار ما می‌توانیم را محقق کرده است و اکنون افتخار صنعت آذربایجان محسوب می‌شود.

به گزارش شمس، محمدرضا پورمحمدی امروز در مراسم افتتاح خطوط جدید و مدرن تولید و نوسازی‌شده مونتاژ تراکتورسازی ایران، این مجموعه را یکی از افتخارات صنایع ایران نامید و از افزایش تولید آن در طول سال‌های اخیر خبر داد.

وی افزود: تراکتورسازی بسیاری از قطعات صنعت خودرو را تامین می‌کند و این روند رو به رشد بایستی تا قطع کامل وابستگی به واردات ادامه یابد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تراکتورسازی شعار ما می‌توانیم را با تکیه بر مولفه‌های اقتصاد مقاومتی محقق کرده است، خواستار توجه صنایع به بخش‌های پژوهشی جهت توسعه واحدها شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث فاز سوم تغلیظ در مجتمع مس سونگون، از عدم همکاری مناسب شرکت ملی مس ایران در این خصوص انتقاد کرد و متذکر شد: بر این باوریم که خام‌فروشی در معادن مس استان به‌ویژه مس سونگون، به ضرر استان است و کسانی که در مسیر فرآوری محصولات این معدن، مانع ایجاد می‌کنند خیرخواه مردم نیستند.

پورمحمدی با انتقاد از کم‌کاری برخی از مسوولان در راستای احداث کارخانه تولید آلومینا از نفلین‌سینیت در شهرستان سراب، گفت: با وجود ۵ میلیارد تن ذخایر آلومینا در آذربایجان‌شرقی و در شرایطی که آلومینای مورد نیاز کشور از معادن آفریقا وارد می‌شود، باز هم برخی‌ها اصرار دارند که راه‌اندازی کارخانه نفلین‌سینیت به‌صرفه نیست.

انتهای پیام/