تحریم‌های آمریکا بالاتر از FATF است/ تجربه تلخی از مذاکره با آمریکایی‌ها داشتیم
تحریم‌های آمریکا بالاتر از FATF است/ تجربه تلخی از مذاکره با آمریکایی‌ها داشتیم
منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم می‌گوید تحریم‌های آمریکا بالاتر از FATF است و ما با قبول FATF تنها حلقه محاصره را تنگ‌تر و مقابله با تحریم‌‌ها را دشوار می‌کنیم.

«سید محمدرضا میرتاج‌الدینی» منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با شمس با تاکید بر اینکه مومن دوبار از یک نقطه گزیده نمی‌شود، اظهار داشت: آمریکایی‌ها چپ و راست پیام می‌دادند ما آماده مذاکره و رفع تحریم‌ها هستیم و جمهوری اسلامی ایران نیز با صداقت و جدیت پا به میدان گذاشت اما آمریکایی‌ها خلف وعده کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بازگشت تحریم‌ها و افزایش آن‌ها از زبان اوباما آغاز شد و ترامپ نیز آشکارا برجام را زیرپا گذاشت، نظامی که با تغییر دولت‌ها رویکرد خود را در قبال تعهدات بین‌المللی‌اش را تغییر می‌دهد قابل اعتماد نیست.

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم یادآور شد: ما از برجام تجربه تلخی داشتیم و خود رئیس‌جمهور نیز عنوان کردند بعد از این مذاکره با آمریکایی‌ها دیوانگی است؛ ما به تمام تعهدات خود عمل کردیم اما آنان به‌جای رفع تحریم‌ها آن را تشدید کردند؛ اگر طرفین مقابل به برجام برگردند ما نیز به تعهدات‌مان عمل می‌کنیم اما اگر غیر از این باشد عمل به توافق یک‌طرفه و بی‌منفعت خلاف عقل سلیم است.

وی اذعان داشت: باتوجه به سابقه‌ی بد آمریکایی‌ها فکر نمی‌کنم مردم نیز به تکرار تجربه تلخ برجام و مذاکره با آمریکایی‌ها راضی باشند.

میرتاج‌الدینی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران ارتباطات بین‌المللی با سایر کشورها در زمینه‌های مختلف است، تصریح کرد: عزت، حکمت و تدبیر باید در ارتباطات بین‌المللی مورد توجه واقع شود و ما از موضع اقتدار و قدرت با سایرین ارتباط برقرار کنیم، ما در دنیا دوستان زیادی داریم و تمامی آنان ضعیف نیستند.

وی بیان داشت: روسیه، چین و کشورهای همسایه روابط خوبی با ایران دارند و ما می‌توانیم حتی این ارتباطات را افزایش دهیم.

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا بالاتر از FATF است، یادآور شد: ما FATF را قبول کنیم یا خیر، بالاخره تحریم‌های آمریکا پابرجاست و مشکلات اقتصادی را بر ما تحمیل می‌کند لذا اگر FATF را قبول کنیم حلقه‌های محاصره را تنگ‌تر و راه‌های مقابله با تحریم‌ها را بسته‌ایم.

وی خاطرنشان ساخت: ما نیز با هرگونه حمایت مالی از تروریسم و پولشویی مخالفیم و قوانین داخلی آن را نیز داریم اما شرایطی که آنان وضع می‌کنند تحمیلی است.

انتهای پیام/