تجهیزات امنیتی و حفاظتی دستگاه‌های دولتی به‌روزرسانی شود/ خط و نشان دادستان برای مدیران سهل انگار
تجهیزات امنیتی و حفاظتی دستگاه‌های دولتی به‌روزرسانی شود/ خط و نشان دادستان برای مدیران سهل انگار
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه خودحفاظتی وظیفه اصلی دستگاه‌هاست، گفت: تمام تجهیزات امنیتی به ویژه دوربین‌های مداربسته دستگاه‌های دولتی باید به‌روزرسانی شود.

به گزارش شمس، تراب محمدی بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی پیشگیری از سرقت، اظهار کرد: در سایه تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی استان، آذربایجان شرقی از لحاظ امنیت جزو استان های بسیار امن کشور است.

وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی افزایش آگاهی و ارتقای سطح مشارکت مردم در پیشگیری از سرقت است و مدیران و مسئولان دستگاه ها باید نسبت به گزارش های مردمی توجه داشته و آنها را نادیده نگیرند.

محمدی بر احساس مسئولیت مدیران و روسای ادارات، مراکز تولیدی و کارخانه ها نسبت به حفظ و حراست از بیت المال و کل مجموعه ای که در آن مستقر هستند، تاکید کرد و گفت: پیشگیری، کنترل و کاهش سرقت و افزایش احساس امنیت در جامعه بسیار مهم است و تمام دستگاه ها باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: کمیته پیشگیری از سرقت شورای تامین استان رعایت تمام مواردی را که در این جلسه به دستگاه ها آموزش داده شده را رصد خواهد کرد و مدیران دستگاه ها موظف هستند طی یک ماه نسبت به ارتقای سطح ایمنی دستگاه مربوطه اقدام کنند.

راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز در این کارگاه گفت: پدیده سرقت یکی از مهم ترین مشکلات و آسیب های اجتماعی است که زمینه را برای پیدایش انحراف فراهم می کند.

سردار حسین عبدی افزود: پلیس با بررسی راهکارهای پیشگیری از جرایم و اتخاذ تمهیدات لازم و اجرای طرح های منطقه ای در سطح استان با سارقان و مجرمان برخورد می کند.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در استان، ادامه داد: پلیس مصمم است با افرادی که درصدد برهم زدن امنیت و ارامش جامعه هستند با همکاری دستگاه قضایی برخورد کند.

سردار عبدی گفت: پلیس در بحث پیشگیری از سرقت از توان و ظرفیت سازمان های دولتی و در بحث پیشگیری اجتماعی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده می کند.

ضرورت  اهتمام جدی نسبت به حفاظت و صیانت از اموال دولتی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی نیز در این کارگاه بر تجهیز و به روز رسانی دوربین های مدار بسته دستگاه ها به خصوص بانک ها و موسسه های مالی تاکید کرد و گفت: در صورت عدم توجه دستگاه ها به موارد ارائه شده در این کارگاه و وقوع جرم با مدیر و مسئول مربوطه برابر قانون به جد برخورد می شود.

بابک علیلو افزود: نمایندگان حقوقی دستگاه های اجرایی باید اهتمام جدی نسبت به حفاظت و صیانت از اموال دولتی داشته باشند.

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این کارگاه گفت: موضوع سرقت یکی از ناهنجاری هایی اجتماعی است که باید از ظرفیت دستگاهها برای پیشگیری از آن بهره برد.

جعفر رزمی، عدم رعایت برخی از اصول حفاظتی را در وقوع سرقت ها موثر دانست و اجرای برخی اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده اولیه در راستای مقابله با سرقت و دستبرد را خواستار شد.

وی یادآور شد: هدف اصلی ما در حوزه مبارزه با سرقت، پیشگیری از سرقت و افزایش خود ایمنی، تقویت مشارکت اجتماعی و مردمی، تقویت ابعاد عینی و ذهنی امنیت در جامعه، اطلاع رسانی عمومی و به روز در خصوص شیوه های سرقت و برنامه ریزی در راستای مقابله و کاهش این معضل اجتماعی می باشد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقای آگاهی مسئولین برای مقابله با جرایمی مانند سرقت عنوان کرد و گفت: در این نشست افرد با انواع روش ها و شگردهای اعمال شده از سوی سارقان برای دستبرد آشنامی شوند.

آسیب شناسی کاهش سرقت ها و پیگیری موضوع آگاه سازی مردم، شناسائی نقاط آسیب پذیر و پیگیری و آزمایش بر اساس یک برنامه در آگاه سازی و پیشگیری از سرقت از تاکیدات  مربیان دوره آمورشی برای حاضرین در این کارگاه بود.

انتهای پیام/