تجلیل از سربازان متاهل تیپ ۲۵ نیروی مخصوص ارتش
تجلیل از سربازان متاهل تیپ ۲۵ نیروی مخصوص ارتش
جشنواره تجلیل از سربازان متاهل در راستای طرح پرچم داران امید گام دوم انقلاب لبیک یا امام خامنه ای و طرح های مصباح سازمان عقیدتی سیاسی در تالار صدف پایگاه دوم شکاری شهید جواد فکوری تبریز و با حضور سربازان متاهل به همراه همسران خود، برگزار شد.

به گزارش شمس، در این جشنواره سرهنگ علی دلاور، فرمانده تیپ ۲۵ نیرو مخصوص واکنش سریع ارتش، در خصوص گام دوم انقلاب و جهاد تبیین گفت: مقام معظم رهبری دشمن شناسی را به ما یاد داده است. یکی از اصلی‌ترین پیش‌شرط‌ های مشارکت در این جهاد، داشتن آگاهی کافی از مسائل و مبانی انقلاب اسلامی است به نظر می‌رسد که رهبر انقلاب دقیقاً بر اساس همین شرط لازم سال‌ها پیش از واژۀ افسران جنگ نرم استفاده کردند.

وی افزود: همانطور که می‌دانید در ادبیات نظامی به فردی «افسر» گفته می‌شود که دست کم ۴ سال آموزش تخصصی نظامی را گذرانده باشد، بنابراین فردی که می‌خواهد عنوان «افسر جنگ نرم» را یدک بکشد نیز به طور قطع باید از آگاهی و آموزش لازم برخوردار باشد تا کشتۀ میدان جنگ نرم نشود.

سرهنگ دلاور ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مقدمات ضروری شکل‌گیری جهاد تبیین این است که ابتدا خود ما باید از حقایق آگاه شویم؛ دانستن، مقدمه‌ای برای توانستن است تا زمانی که ما خود از حقایق آگاه نباشیم، امکان روشنگری و حضور در جهاد تبیین را نخواهیم داشت.

در ادامه رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع نزاجا در جمع سربازان وظیفه و همسران آنها به جایگاه و اهمیت خانواده در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن کریم این اصل اساسى را با واژگانى زیبا چنین بیان می ‏کند: از نشانه‏ هاى خداست آن که آفرید براى شما همسرانى از جنس خودتان تا به وسیله ایشان آرام گیرید و میان شما دوستى و مهربانى نهاد. هر آینه در این کار براى مردمى که بیندیشند نشانه‏ ها و عبرت هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خانواده را یکی از نعمت های خداوند برشمرد و اذعان داشت: دین‌داری و تقوا از معیارهای مهم در انتخاب همسر است، هر اندازه این ویژگی قوی‌تر باشد، رعایت حدّ و حدود شرعی کامل‌تر و پای‌بند به اصول خانواده بیشتر خواهد بود و هر چه ضعیف‌تر باشد، به همان اندازه می‌تواند به استحکام و پایداری خانواده آسیب برساند.

انتهای پیام/