تبلیغات دشمنان نباید میان یک عده معدود دانشگاهی موثر باشد
تبلیغات دشمنان نباید میان یک عده معدود دانشگاهی موثر باشد
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در زمان طاغوت میان حوزه و دانشگاه فاصله وجود داشت، بیان کرد: این فاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری یک عالم حوزه، از میان رفت و بر همین اساس نباید تبلیغات دشمنان حتی روی یک عده معدود از دانشگاهیان هم موثر واقع شود.

به گزارش شمس، آیت‌الله «محمدتقی پورمحمدی» در خطبه‌های نماز جمعه مراغه افزود: اکنون هیچ فاصله‌ای میان حوزه و دانشگاه وجود ندارد تا جایی که بیشتر مسئولیت‌ها را در این نظام مقدس، دانش آموختگان دانشگاهی عهده‌دار هستند و تعداد روحانیان دارای مسئولیت اجرایی بسیار اندک است.

وی با تاکید بر اینکه قاطبه دانشگاهیان در وقایع اخیر کشور با جریان رسانه‌ای دشمن همصدا نشدند، اضافه کرد: آن تعداد اندک نیز باید بیدار شوند و تحلیل درستی از وقایع و محتوای رسانه‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتقاد و اعتراض مسالمت‌آمیز در جمهوری اسلامی ایران عملی قانونی است، اضافه کرد: وقتی دشمنان از همین اعتراض مسالمت‌آمیز سوء‌استفاده می‌کنند، باید حواسمان را بیش از پیش جمع کنیم زیرا در برابر بیش از ۳۰۰ هزار شهید مسئول هستیم.

دشمنان همچنان از اتحاد حوزه و دانشگاه واهمه دارند

امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه دشمنان این نظام مقدس همچنان از اتحاد حوزه و دانشگاه واهمه دارند، بیان کرد: ویرانی‌های دوره طاغوت باید برای جوانان تبیین شود و اساتید دانشگاهی نیز به وظایف خود در جهاد تبیین به درستی عمل کنند.

وی به فرارسیدن ۲۷ آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح نیز اشاره کرد و افزود: این عالم بزرگوار را گروهک فرقان در سال ۱۳۵۸ به شهادت رساند و این مجتهد شیعه قبل از آنکه در دانشگاه تهران مسئولیت دانشکده الهیات را بر عهده بگیرد، در حوزه علمیه قم مدرس بود و بر همین اساس نیز سالروز شهادت ایشان به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شد.

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله مفتح «منظومه» حاج ملا سبزواری را در حوزه تدریس می‌کرد، افزود: اقامه نماز عید فطر در قیطریه تهران به امامت این مجتهد در برگ‌های درخشان تاریخ انقلاب اسلامی به یادگار مانده است زیرا پس از آن مردم به خیابان‌ها ریختند و پایه‌های رژیم طاغوتی را متزلزل کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به شهادت عالم سنی، «مولوی عبدالواحد ریگی» نیز اشاره و بیان کرد: این عالم سنی به خاطر همسو نبودن با استکبار جهانی به شهادت رسید و خودش را ایرانی می‌دانست.

وی ادامه داد: به شهادت رساندن این عالم سنی نشان داد که فضاسازی رسانه‌های بیگانه در زمینه حقوق اهل سنت در ایران دروغی بیش نیست زیرا برای آنان برآورد شدن خواسته‌یشان اهمیت دارد و هم با شیعه مختلف هستند و هم با سنی.

وی ملت ایران را به بیداری در برابر جریان رسانه‌ای دشمنان فراخواند و افزود: از بیان سخنان نابه‌حق باید دوری شود زیرا یک سخن نسنجیده باعث مسلمان‌کشی می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله دکتر محمد مفتح (۱۳۰۷–۱۳۵۸ش) روحانی شیعی و از حامیان امام خمینی(ره) در جریان انقلاب اسلامی ایران بود و در حرم حضرت معصومه دفن شده است.