تبریز پاک‌ترین کلانشهر ایران در سال ۹۸ است!
تبریز پاک‌ترین کلانشهر ایران در سال ۹۸ است!
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: بر اساس آخرین نتایج پایش کیفی هوای کشور تاکنون شهر تبریز بیشترین تعداد روزهای پاک را در بین کلانشهرها در سال ۱۳۹۸ به خود اختصاص داده است.

به گزارش شمس، حمید قاسمی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز، اظهار داشت: بر اساس آمار مرکز کنترل کیفی هوای کشور کلانشهر تبریز تا کنون با ۱۶۳ روز هوای پاک بیشترین تعداد روز های هوای پاک را در بین کلانشهرها دارد.

او با اشاره به روز هوای پاک، عنوان کرد: امسال روز ملی هوای پاک با شعار «هوای پاک، اقدام و عمل» نامگذاری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی بیان کرد: در سال ۱۳۹۸روزهایی هم داریم که هوا ناسالم بوده و باید بر اساس نتایج چندین مطالعه در تبریز و فهرست انتشار آلاینده‌ها، گام‌هایی برای داشتن شهری با هوای پاک برداریم؛ با توجه به افزایش مصرف بنزین و کیفیت نه چندان مناسب خودروها، به صفر رساندن میزان آلاینده‌ها بسیار سخت است.

او با تاکید بر نقش بازدارنده و کاهش دهنده فضای سبز در هوای آلوده، بیان کرد: سرانه فضای سبز در حد شش یا هفت مترمربع است، در حالی‌که در طرح جامع شهری سرانه فضای سبز در حد ۱۵ متر مربع دیده شده و مقیاس‌های جهانی بیش از این و حدود ۲۰ متر مربع است.

قاسمی با اشاره به افزایش تعداد روزهای پاک در کلانشهر تبریز خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ به بعد مجموع روزهای پاک و قابل قبول از ۲۹۱ روز به ۳۴۴ روز در سال ۹۷ رسیده است، در سال ۹۸ نیز تا به امروز، ۲۸۷ روز پاک و ۱۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس داشته‌ایم.

انتهای پیام/