تبریز و قربانعلی‌های ماشین‌سازی!/ سبزپوشان فقیرترین تیم لیگ آزادگان‌اند
تبریز و قربانعلی‌های ماشین‌سازی!/ سبزپوشان فقیرترین تیم لیگ آزادگان‌اند
باشگاه ماشین‌سازی تبریز با «یونس قربانی» به وضعیت دچار شده است که سال‌ها قبل کارخانه‌اش با «مش قربانعلی» به آن روز افتاد.

ورزشی شمس: دوم خرداد ماه خبر واگذاری باشگاه ماشین‌سازی تبریز رسانه‌ای شد. متن اطلاعیه نشان می‌داد محمدرضا زنوزی تیم را بدون آنکه مبلغی دریافت کند با تایید صلاحیت خریدار توسط هیات فوتبال و اداره‌کل ورزش و جوانان استان به «یونس قربانی» واگذار کرده است.

مالک جدید سبزپوشان یک ماه بعد اولین نشست خبری‌اش را برگزار و با تاکید بر اینکه میلیاردر نیست، سرمایه‌اش را اعتبار خود خواند. قربانی از بدهی ۳۰ میبلیارد تومانی ماشین‌سازی پرده برداشت و مدعی شد این بدهی‌ها را با همکاری «محمدرضا زنوزی» پرداخت خواهد کرد.

قربانی وعده‌های دیگری نیز در حضور خبرنگاران داد. از جمله‌ اینکه تیم را در لیگ برتر نگه می‌دارد و هدفش صرفا تیمداری در فوتبال نیست و به سایر رشته‌های ورزشی نیز ورود می‌کند.

حال ۶ ماه از این صحبت‌های مالک ماشین‌سازی تبریز می‌گذرد و تیم شناسنامه‌دار آذربایجان نه‌تنها به لیگ دسته یک سقوط کرده است، بلکه بعد گذشت ۶ هفته از شروع رقابت‌های لیگ آزادگان وضعیت خوشایندی ندارد و با یک امتیاز در قعر جدول جا خشک کرده است.

«یونس قربانی» نه‌تنها میلیاردر نیست بلکه میلیونر نیز محسوب نمی‌شود و از پرداخت حداقل‌ترین مطالبات طرفین قرارداد با ماشین‌سازی تبریز عاجز مانده است بطوریکه به عالم و آدم بدهکار است و کار به‌جایی رسیده است که راننده اتوبوس نیز از سوار کردن بازیکنان ماشین‌سازی تبریز امتناع می‌کند.

آنطور که پیداست اگر مسئولین استان به‌داد تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز نرسند، سال آینده سهمیه‌ی لیگ آزادگان نیز از دست تبریز در خواهد رفت. بیشتر بازیکنان به‌دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات و مشکلات مالی از تیم جدا شده‌اند و آنان هم که مانده‌اند بدون دستمزد توپ می‌زنند.

باید منتظر ماند و دید نقش «محمدرضا زنوزی»، «جواد ششگلانی» و «ایوب بهتاج» در اوضاع نابسامان کنونی سبزپوشان چیست. آیا شیطنت‌های خبری دوران نقل و انتقالات حقیقت داشت و «یونس قربانی» به‌صورت صوری مالک ماشین‌سازی شده است که بدون پشتوانه‌ی مالی زنوزی، از قدرت مالی برخوردار نیست؟!

وضعیت باشگاه ماشین‌سازی تبریز در زمان «یونس قربانی» بی‌شباهت به دورانی که کارخانه‌ی ماشین‌سازی به «مش قربانعلی» واگذار شده بود نیست. گویا عدم اهلیت نکته‌ی مشترک این دو است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : میلاد نوروزی