«تبریز» در «مرز» قرمز شدن!/ فوت سه بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته آذربایجان شرقی
«تبریز» در «مرز» قرمز شدن!/ فوت سه بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته آذربایجان شرقی
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه تبریز از لحاظ رنگ بندی شهرهای کرونایی در وضعیت نارنجی قرار دارد، گفت: با توجه به قدرت انتشار سویه اُمیکرون که ۵ تا ۱۰ برابر دلتا است، تبریز در مرز وضعیت قرمز شدن کرونایی قرار دارد.

به گزارش شمس، بهمن نقی پور روز سه شنبه در یک گفت و گوی خبری اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار رنگ بندی شهرهای استان ۹ شهر آذرشهر، اهر، شبستر، ملکان، هشترود، سراب، هریس، مراغه و جلفا در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه هشت شهر استان در وضعیت نارنجی است، ادامه داد: شهرستان های هوراند، چاراویماق، عجب شیرو خداآفرین در وضعیت زرد بوده و هیچ شهرستان آبی در استان نداریم.

نقی پور با بیان اینکه تعداد بستری های کرونایی در سطح استان ۶۷۱ نفر است که از این تعداد ۱۴۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۹۷ نفر بستری جدید، ۱۴۷ نفر در بخش ویژه بستری شدند و سه نفر نیز فوت کردند.

وی در خصوص میزان واکسیناسیون در سطح استان، اظهار داشت: ۹۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال در استان واکسن نوبت اول، ۸۴ درصد نوبت دوم و ۳۵ درصد نیز نوبت سوم را دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به قدرت انتشار سویه اُمیکرون و درگیری بیشتر کودکان، نسبت به واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال تاکید کرد و گفت: در سویه دلتا کمتر از ۲ درصد افراد مبتلا کودکان بودند ولی اکنون ۱۰ تا ۲۰ درصد مبتلایان را کودکان تشکیل می دهند.

انتهای پیام/