تبریز، میزبان اختتامیه سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس
تبریز، میزبان اختتامیه سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس
امیر دریادار رضا عباسی از برگزاری اختتامیه سومین جشنواره ملی دفاع مقدس و مقاومت در تبریز خبر داد.

به گزارش شمس، امیر دریادار رضا عباسی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت فضای مجازی دوم اسفند ماه در تبریز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره دو دوره پیش از این در تهران برگزار گردیده که اولین جشنواره ملی خارج از مرکز به آذربایجان شرقی واگذار شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه این جشنواره در پنج محور پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و خبری، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، نرم افزارهای کاربردی، هنرها و سرگرمی‌های دیجیتال و بخش آزاد برگزار می‌شود، گفت: در مجموع از سراسر کشور یک هزار و ۴۵۰ اثر جمع آوری شده که از این تعداد ۳۳ درصد آثار ارسالی مربوط به استان آذربایجان شرقی بوده است.

عباسی اذعان داشت: این آثار در تهران مورد داوری قرار گرفته و ۱۹ اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده و از این تعداد، ۵ اثر منتخب مربوط به استان ما می‌باشد.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت برگزاری چنین جشنواره‌هایی حسب فرمایش صریح رهبری مبنی بر اینکه “دشمن از نظر فضای مجازی آرایش نبرد گرفته و امروز ذکر مستحبی بعد از نمازها کار فرهنگی و جهادی در این فضا است”، متذکر شد: در همین راستا مجموعه بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر خود تکلیف دید که در این جبهه نیز نقش آفرینی موثر داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزاری نمایشگاه از آثار دستاوردهای فضای مجازی، تکریم خانواده معظم شهدا و تحلیل از دو خبرنگار فعال استانی در حوزه دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این جشنواره برشمرد.

عباسی با تاکید بر ضرورت ساخت آثار هنری در حوزه دفاع مقدس بیان داشت: یکی از عرصه‌های جذاب در مخاطب عمومی هنر و به ویژه تصویر است که در همین راستا رایزنی برای ساخت سری سوم جلال، ساخت مستند در خصوص همسران شهدای شاخص استان، تهیه تله فیلم و ساخت فیلم سینمایی در برنامه این اداره کل قرار دارد.

انتهای پیام /