تا زمان اطفاء کامل حریق قره‌داغ در منطقه می‌مانیم/ خلبانان هلال احمر جانشان را به خطر انداخته‌اند
تا زمان اطفاء کامل حریق قره‌داغ در منطقه می‌مانیم/ خلبانان هلال احمر جانشان را به خطر انداخته‌اند
کنعانی می‌گوید با اینکه اطفاء حریق وظیفه هلال احمر نیست اما این نهاد به جهت مطالبه مردم تا زمان خاموشی آتش در ارسباران به امدادرسانی ادامه خواهد داد.

سعید کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شمس در تشریح آخرین اقدامات نیروهای هلال احمر در عملیات اطفاء حریق جنگل‌های قره‌داغ، اظهار داشت: هر کاری متولی خود را دارد و وظیفه‌ی ذاتی هلال‌احمر اطفاء حریق نیست اما با این حال ما به عنوان نیروی کمکی در کلیبر و خداآفرین حضور یافته‌ایم تا در شرایط بحرانی به سایر دستگاه‌ها کمک کنیم.

وی افزود: با کارشکنی مسئولان ذی‌ربط برای اعزام بالگرد، هلال‌ احمر استان رایزنی‌های لازم را با تهران انجام داد و نهایتاً روز جمعه بالگرد بسکت‌دار در خداآفرین نشست و عصر همان روز ۶ بار آب را از سدهای اطراف پر و در مناطق تعیین شده خالی کرد.

مدیر جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با بیان اینکه بالگرد اعزامی روز شنبه در اتفاقی نادر ۷ ساعت مستمر پرواز داشت و ۱۸ بار بسکت‌ آب را در منطقه‌ی حریق خالی کرد، عنوان کرد: از آنجایی که ساعت پرواز بالگرد اعزامی به اتمام رسیده بود و برای جلوگیری از سانحه بایستی جهت چک و سرویس به تهران باز می‌گشت، هلال احمر درخواست جایگزین کرد و عصر دیروز بالگردی دیگر در خداآفرین به زمین نشست.

وی توضیح داد: از ساعت ۶.۵ صبح امروز عملیات اطفاء حریق توسط بالگرد بسکت‌‎دار جدید آغاز شده و نیروهای پیاده هلال احمر نیز با مسئولان منطقه نهایت همکاری را دارند؛ قطعاً ما نسبت به وضعیت ایجاد شده بی‌تفاوت نیستیم و تا اطفاء کامل حریق به امدادرسانی ادامه می‌دهیم.

کنعانی با اعلام اینکه مدیریت بحران بر عهده کارشناسان محیط زیست و جنگل‌ها و مراتع است، تصریح کرد: در روزهای اخیر نیروها با فداکاری جان‌شان را بارها به خطر انداخته‌اند و خلبانان در شرایطی ماموریت‌شان را به ثمر رسانده‌اند که هر لحظه به دلیل شرایط جوی نامناسب امکان وقوع حادثه وجود داشته است.

انتهای پیام/