تاکید امام جمعه تبریز بر تکمیل جاده اهر-تبریز/ اتوبان تبریز-سهند هرچه سریعتر تمام شود
تاکید امام جمعه تبریز بر تکمیل جاده اهر-تبریز/ اتوبان تبریز-سهند هرچه سریعتر تمام شود
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: جاده اهر - تبریز که به جاده مرگ مشهور شده نیازمند توجه و اختصاص بودجه لازم تکمیل و بهره برداری است.

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از وضعیت نامناسب جاده‌ها و آزاد راه‌های استان، گفت: تسریع در اتمام پروژه های نیمه تمام که عملیات اجرایی برخی از آنها ۲۰سال پیش شروع شده و بازسازی و بهسازی راه های مواصلاتی اصلی ترین خواسته مردم از مسئولان وزارت راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به پروژه خط آهن تبریز-میانه گفت: خط ‌آهن تبریز به میانه یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین پروژه‌های حمل‌ونقل کشور است که از سال ۱۳۷۹ عملیات احداث آن آغاز شده و با گذشت قریب به ۲۰سال همچنان این پروژه نیمه‌تمام مانده است.

امام جمعه تبریز افزود: در وعده مسئولان اتمام این خط آهن از میانه تا بستان آباد مدنظر بود و قرار بود که از بستان آباد به تبریز هم مردم با استفاده از اتوبوس های تندرو مسافرت داشته باشند، اما اتمام این پروژه زمانی ارزشمند است که ایستگاه پایانی آن تبریز باشد.

وی در ادامه با اشاره به جاده اهر – تبریز گفت: این محور که به جاده مرگ مشهور است نیازمند توجه و اختصاص بودجه لازم تکمیل و بهره برداری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم اتوبان تبریز-سهند را هم مورد اشاره قرار داد و از وزیر راه و شهرسازی خواست برای اتمام این پروژه اقدام لازم را در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

وی با ابراز گلایه از وضعیت نامناسب جاده های استان گفت: مسیر آزاد راه تبریز-زنجان آسفالت بسیار نامطلوبی دارد و علاوه بر مردم استان، میهمانان آذربایجان شرقی هم از وضعیت نامناسب این محور بارها شکایت کرده اند.

اتمام آزاد راه تبریز-بازرگان یکی دیگر از درخواست مردم آذربایجان از وزیر راه و شهرسازی است که حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اهمیت این جاده ترانزیتی از آقای محمد اسلامی خواست تسریع در اتمام این پروژه را جزء اولویت های کاری این وزارتخانه قرار دهد.

همزمان با این دیدار منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حاضر شد و با امام جمعه تبریز به گفتگو نشست.