اثرگذاری چراغ‌خاموش «کارا آصلان» در تراکتور و انتخاب هوشمند دنیزلی
اثرگذاری چراغ‌خاموش «کارا آصلان» در تراکتور و انتخاب هوشمند دنیزلی
با حضور مربی تمرین‌دهنده در تمرینات تراکتور، کیفیت کار سرخپوشان بیشتر شده و این موضوع، نشان‌دهنده انتخاب هوشمند دنیزلی است.

به گزارش شمس، مربی تمرین‌دهنده، یکی از ارکان اصلی ساختار کادر فنی یک تیم فوتبال است که امروزه در فوتبال روز دنیا، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نقش آن در موفقیت یک تیم کتمان‌ناپذیر است.

تیمی که خود را برای موفقیت آماده می‌کند، باید یک مربی تمرین‌دهنده خوب در کادر فنی خود داشته باشد تا بتواند بازیکنان را از نظر بدنی آماده کند.

تراکتوری‌ها که خود را برای لیگ نوزدهم آماده می‌کنند، امسال جزو اولین تیم‌های لیگ بودند که تمرینات پیش‌فصل را شروع کردند و با مشخص شدن حضور مصطفی دنیزلی در رأس کادر فنی این تیم، تمرینات سرخپوشان با نظم خاصی آغاز شد.

شاگردان دنیزلی که از حدود دو هفته پیش، تمرینات خود را آغاز کرده‌اند، یک جای خالی در این تمرینات داشتند و آن هم، نبود مربی تمرین‌دهنده بود؛ به طوری که مصطفی دنیزلی به تنهایی به بازیکنان تمرین می‌داد و مراد آیهان آیدین نیز در آن سوی زمین، مشغول تمرین با دروازه‌بانان بود.

اما از سه روز قبل و با معرفی “سلیمان گوکهان کارا آصلان” به عنوان مربی تمرین‌دهنده تراکتور، تمرینات این تیم رنگ و بوی جدیدی گرفته و این مربی جوان خوش‌استیل، با صمیمیت خاصی، تمرینات متنوعی را برای بازیکنان در نظر می‌گیرد.

این موضوع که انتخاب این مربی جوان، مستقیماً با نظر دنیزلی صورت گرفته و کارا آصلان ترکیه‌ای، مسئول تمرین‌دهی به بازیکنان شده، از جهات مختلفی قابل بحث و بررسی است که مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسئله، هم‌وطن و هم‌زبان بودن این دو مربی است.

اما مسئله مهم‌تر، جوان و به‌روز بودن این مربی است؛ به طوری که با حضور این مربی در تمرینات تیم، تراکتوری‌ها با نشاط و انگیزه بیشتری در حال تمرین هستند و در این چند روز نیز، صمیمیت و رابطه خوبی بین بازیکنان و کارا آصلان ایجاد شده که این موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است.

از سوی دیگر نیز، جوانی و انرژی خاص کارا آصلان و تلفیق این شور و انگیزه با تجربه‌ی دنیزلی، می‌تواند تمرینات آماده‌سازی سرخپوشان را بسیار حرفه‌ای‌تر و نزدیک به استانداردهای جهانی بکند.

کارا آصلان در روزهای گذشته نشان داده که می‌خواهد تمرینات متنوعی را برای بازیکنان در نظر بگیرد تا شور و نشاط و انگیزه کافی در بین بازیکنان برای تمرین ایجاد شود و نکته جالب‌تر این‌که، کارا آصلان ۲۶ ساله، پا به پای بازیکنان به تمرین می‌پردازد.

گفتنی است؛ کارا آصلان متولد ۱۹۹۳ است و سابقه کار در تیم های “اسکی شهیر” و “دی اس آی بنت اسپور” را در کارنامه خود دارد.

بر اساس اعلام باشگاه تراکتور، این تیم روز چهارشنبه (۱۹ تیر) برای برپایی اردوی دو هفته‌ای راهی ارزروم ترکیه خواهد شد و عیار واقعی مربیان تیم در این اردوی پرفشار مشخص خواهد شد؛ چرا که تمرینات بدنسازی زیر نظر مربی بدنساز آغاز می‌شود و نقش مربیانی چون کارا آصلان، بسیار بیشتر به چشم خواهد خورد.

یادداشت از: فرشید رئوفی

  • نویسنده : فرشید رئوفی