بیگی! یار اول احمدی‌نژاد/ محمود به قدرت باز می‌گردد؟
بیگی! یار اول احمدی‌نژاد/ محمود به قدرت باز می‌گردد؟
احمدعلیرضا بیگی سفیر انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد شده است و از اعلام آن واهمه‌ای ندارد.

سیاسی شمس: محمود احمدی‌نژاد فعال‌ترین نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری است و تا بدین‌جا با بی‌پروایی‌اش کم جنجال به‌پا نکرده است. رسانه‌های خبری زیاد همراهی‌اش نمی‌کنند و چهره‌های سیاسی نیز از او فاصله گرفته‌اند. آنان معتقدند احمدی‌نژادی که سال ۹۶ رد صلاحیت و بعدِ آن تندتر و صریح‌تر از قبل شد در انتخابات ۱۴۰۰ نیز از فیلتر شورای نگهبان عبور نمی‌کند و نباید با همراهی‌اش هزینه داد.

فی‌الواقع آنان بر محبوبیت احمدی‌نژاد و امکان رأی‌آوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری متفق‌القولند اما بر این‌باورند او هیچ شانسی برای تایید صلاحیت ندارد که بخواهد بی‌چون و چرا سردمدار دولت سیزدهم شود و با سایر نهادها و اشخاص داخل در دایره‌ی قدرت سرشاخ گردد.

اما نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم بر این‌باور نیست، احمدعلیرضا بیگی که پیش‌تر با مصاحبه‌های حمایتی‌اش از احمدی‌نژاد و نقدِ مخالفان سرسخت او علاقه‌اش به تفکر رئیس‌جمهور سابق ایران را نشان داده بود و اکنون در آستانه‌ی انتخابات ۱۴۰۰ نقش سفیرِ محمود احمدی‌نژاد را ایفا می‌کند.

نیم‌نگاهی به اخبار پیرامون فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد نشان می‌دهد نماینده‌ی مردم تبریز یار اول نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری است و احمدی‌نژاد در مواجهه با دعوت هواداران خود در شهرهای مختلف بیگی را به‌عنوان نماینده‌ی خویش به این استان‌ها جهت سخنرانی و دیدار معرفی می‌‌کند.

به‌عبارتی دیگر با حضور بیگی، مشایی و بقایی کنار احمدی‌نژاد نیستند و این استاندار آذربایجان‌شرقی در دولت دهم است که به مشاور و یارِ سیاسی رئیس‌جمهور سابق کشور مبدل شده است.

آنچه مبرهن است نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو بزرگ‌ترین ریسک سیاسی زندگی‌اش را می‌کند. یا احمدی‌نژاد تایید صلاحیت می‌شود و یارانِ او به قدرت می‌رسند و یا آنکه همچون دوره‌ی قبل رد صلاحیت می‌شود و احمدی‌نژادی‌ها به حاشیه‌ می‌روند.

انتهای پیام/