بیکاری ۳۰ هزار فعال صنعت گردشگری در استان
بیکاری ۳۰ هزار فعال صنعت گردشگری در استان
حمزه زاده از بیکاری 30 هزار فعال حوزه گردشگری در آذربایجان شرقی با شیوع کرونا خبر داد و خواستار حمایت از آنان شد.

به گزارش خبرنگار شمس، «احمد حمزه زاده» صبح امروز در جلسه شورای شهر تبریز در واکنش به انتقادات وارده مبنی بر ساخت و ساز در حریم ابنیه‌های تاریخی، اظهار داشت: ما هیچ مجوزی برای احداث هتل در کنار مقبره الشعرا نداده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی شهرداران مناطق در بحث ارائه مجوز ها با میراث فرهنگی افزود: محل خانه تاریخی باقرخان مشخص نیست و اگر مستندهای در این زمینه موجود است به میراث ارائه شود چراکه آماده تملک هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: در سال جاری بودجه مناسبی برای کاوش در منطقه شنب‌ غازان‌ ارائه شده است و حمام تاریخی نوبر با دستور وزیر تملک می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد موزه‌ها، ثبت آثار تاریخی و کف‌سازی بازار تاریخی تبریز و به ویژه بازسازی ایکی قاپیلار از جمله کارهای میراث در دو سال گذشته بوده است.

حمزه‌زاده با اشاره به آسیب کرونا به مشاغل حوزه گردشگری از بیکاری ۳۰ هزار فعال این صنعت خبر داد و عنوان کرد: این افراد بیکار نیازمند حمایت دولت هستند.

وی در پایان ابراز داشت: ۸۲ پروژه با محوریت سرمایه‌گذاری در حال اجرا است که ۲۵ پروژه در تبریز است. در حال حاضر ۶۶ هتل و هتل آپارتمان در استان وجود دارد که ۳۱ پروژه در دست مربوط به هتل‌سازی است و با تکمیل این پروژه تعداد تخت هتلی استان به ۳۵ هزار تخت افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/