بیکاری در اهر بیداد می‌کند
بیکاری در اهر بیداد می‌کند
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی در حوزه انتخابیه خود برای اشتغالزایی جوانان گفت: بیکای در اهر بیداد می‌کند.

به گزارش شمس، بیت الله احمدی در آیین افتتاح کارخانه تولید کنسانتره معدن مس «انجرد» شهرستان اهر با ابراز امیدواری ‌به اینکه عملیات اجرایی فاز دوم طرح بهره برداری از کارخانه کنسانتره معدن انجرد به زودی آغاز شود، گفت: ‌ خروج مواد اولیه معادن مس سونگون و انجرد اهر از آذربایجان شرقی مترادف با خروج سرمایه از این خطه است.

وی بدون اینکه آماری از میزان بیکاری در شهرستان اهر ارایه دهد، اظهار کرد: ‌اجرای طرح های اشتغالزا در منطقه بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: ‌ وضعیت نامناسب راه های ارتباطی شهرستان اهر از موانع توسعه منطقه است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: حجم ترافیکی جاده های اهر بسیار بالاست و این وضعیت نشان دهنده ضرورت تسریع در بهسازی و توسعه شبکه راه های این شهرستان است.

وی گفت: ‌شهرستان اهر در سال جاری ۴ هزار نفر مهاجر به مرکز آذربایجان شرقی و برخی دیگر از شهرهای کشور داشته است.

وی با تاکید مجدد بر لزوم رونق صنعت و اشتغال در آذربایجان شرقی گفت: ‌ اجرای طرح معدن طلای هریس و توجه به این طرح می تواند رونق اشتغال در استان را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایرنا، کارخانه تولید کنسانتره معدن مس انجرد شهرستان اهر در آذربایجان‌شرقی امروز با حضور وزیر صمت افتتاح شد.

‌کارخانه تولید کنسانتره معدن مس انجرد با سرمایه گذاری ٣٠ میلیون یورویی و ٢٥٠٠ میلیارد ریالی بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

این طرح معدنی موجب تکمیل زنجیره ارزش در آذربایجان شرقی شده و در تأمین بخشی از کنسانتره مس پروژه کاتد مؤثر خواهد بود.

معدن مس انجرد در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در محدوده ای به وسعت ۲۰۴ هکتار در شهرستان اهر واقع شده است.