بیمه سلامت، یاری‌گر معتادان در بحث‌های درمانی و توانمندسازی است
بیمه سلامت، یاری‌گر معتادان در بحث‌های درمانی و توانمندسازی است
سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: بیمه سلامت یاری‌گر زندانیان معتاد و مراکز درمانی ماده ۱۵ و ۱۶ در بحث‌های درمانی و توانمندسازی است.

به گزارش شمس، امیر رنجبر در نشستی با مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی و مدیرکل زندان‌های استان، ضمن قدردانی از فعالیت‌های بیمه سلامت در راستای ایجاد بستر سلامت در جامعه، گفت: ورود بیمه سلامت به بحث پوشش بیمه‌ای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها تا حدودی توانسته است از بار فشار مالی و روانی زندانیان بکاهد.

وی با اشاره به تکلیف این مجموعه در راستای اقدامات پیشگیرانه از افزایش تعداد معتادان و هم‌چنین درمان آن‌ها، از این اداره کل خواست تا در این زمینه نیز یاری‌گر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در امر پوشش بیمه‌ای مرکز ماده ۱۶ و مراکز ۸ گانه درمانی موضوع ماده ۱۵ اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر باشند.

وی با اشاره به سیاست جدید کشور افغانستان در کشت مواد مخدر از افزایش قیمت مواد مخدر خبر داد و گفت: با توجه به این موضوع پیش بینی می‌شود، شاهد افزایش موارد مسمومیت به دلیل ناخالصی مواد باشیم، بنابراین این افراد نیازمند استفاده از خدمات بیمه‌ای خواهند بود و بیمه سلامت باید گستره پوشش بیمه‌ای را در این زمینه افزایش دهد.

رنجبر هم‌چنین ابراز امیدواری کرد که پوشش خدمات بیمه‌ای بیمه سلامت در مراکز ماده ۱۶ نیز اجرایی شود.

انتهای پیام /