بیشترین میزان تخلف در کدام محور مواصلاتی آذربایجان‌شرقی انجام می‌شود
بیشترین میزان تخلف در کدام محور مواصلاتی آذربایجان‌شرقی انجام می‌شود
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در۶ ماه اول امسال بیش ۱۹۰ میلیون و ۳۰۵ هزار مورد تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد.

به گزارش شمس، اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان  در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان؛  اظهار کرد: در ۶ ماه اول امسال بیش ۱۹۰ میلیون و ۳۰۵ هزار مورد تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد.

وی افزود: در این مدت بیش از ۱۰ میلیون تن بار و ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار نفر مسافر با ناوگان حمل ونقل عمومی بار و مسافر استان جا به جا شده است.

علیزاده محور تبریز- ایلخچی و کنارگذر شهید کسایی(پل تبادل – جاده سنتو) هر کدام با بیش از ۱۰ میلیون تردد را پرتردد ترین محورهای مواصلاتی استان اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان تخلف از سرعت مجاز و رعایت نکردن فاصله مجاز هم در محور کنارگذر شهید کسایی اتفاق است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی همچنین از فوت ۲۱۹ نفر و مصدوم شدن شش هزار و ۳۵۳ نفر در راه های استان در ۴ ماهه اول سال خبر داد و گفت: ۱۹۹ نفر از فوت شدگان در راه های بین شهری و ۲۰ نفر در راه های روستایی فوت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت نفر کاهش فوتی داشته ایم.

علیزاده تعمیر و مرمت روسازی راه ها، نگهداری و نصب انواع علائم عمودی و افقی، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز، کنترل و نظارت بر عملکرد ناوگان حمل ونقل عمومی بار و مسافر، اجرای طرح آشکارسازی ناوگان باری و آموزش مقررات و ضوابط حمل ونقل و نکات ایمنی تردد به افراد علاقه مند و دانش آموزان حاشیه راه ها را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه ارتقای ایمنی تردد در راه های استان برشمرد.

جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم در این جلسه با اشاره به تعطیلات پیش رو و آخر ماه صفر، از دستگاه های ذی ربط خواست، با هماهنگی بیش از پیش نسبت به تسهیل رفت و آمد ها در محورهای مواصلاتی استان اقدام کنند.

انتهای پیام/