بوستان‌های بانوان سلامت و بالندگی خانواده‌ها را رقم می‌زنند
بوستان‌های بانوان سلامت و بالندگی خانواده‌ها را رقم می‌زنند
شهردار تبریز گفت: بوستان‌های بانوان سلامت و بالندگی خانواده‌ها را رقم می زنند.

به گزارش شمس، ایرج شهین باهر در بازدید از بوستان بانوان شمس تبریزی بر اهمیت ایجاد بسترهای مناسب در چنین مکان‌هایی برای تامین فضاهای ورزشی ویژه بانوان، تقویت روحیه شادی و نشاط، تامین آرامش در نهاد مقدس خانواده و حفظ و تعالی جامعه از نظر امنیت و آرامش روانی و حفظ سلامت جسمی و روحی بانوان تاکید کرد.

شهردار تبریز گفت: اقدامات صورت پذیرفته در چنین مکان‌هایی باید باعث ایجاد امنیت بانوان شده و آنان به راحتی بتوانند با کودکان خود از فضاهای موجود استفاده کرده و هیچگونه دغدغه‌ای نداشته باشند.

ایرج شهین باهر همچنین به توسعه فضاهای سبز در محیط بوستان‌های بانوان اشاره کرد و افزود: باید به این مهم بها داده شود که تاثیر بسیاری بر روی روحیه بانوان و فرزندان آنان دارد و در ایجاد فضایی دلنشین و آرام موثر است.

رضا پاک نهاد شهردار منطقه ۱ تبریز نیز در این بازدید گفت: توانمندسازی بانوان یکی از ابعاد مهم در توسعه پایدار است.

وی اعلام داشت: توجه به بهبود موقعیت بانوان نفع همگانی را در بر دارد و باید مطالعات ویژه‌ای در حوزه توانمندسازی بانوان به صورت گسترده ای صورت پذیرد.

پاک نهاد گفت: بیشتر کشورها دریافتند که بدون توانمندسازی بانوان، توسعه پایدار محقق نخواهد شد چرا که پرورش فرزندان، اداره امور منزل، حفظ محیط زیست، بهره وری صحیح از منابع، صرفه‌جویی از انرژی، مباحثی هستند که زنان به طور مستقیم با آنان مرتبط و بر همین اساس باید شرایط فراهم شده جهت تقویت هرچه بیشتر این اقدامات و ایجاد شور و نشاط برای رسیدن به روحیه ای آرام در بوستان بانوان شمس تبریزی فراهم شود، لذا برای سال جاری برنامه های مهمی را مدنظر قرار داده ایم.