به نتیجه مذاکرات خوشبین نیستم/ بیشتر خم شویم سواری می‌گیرند
به نتیجه مذاکرات خوشبین نیستم/ بیشتر خم شویم سواری می‌گیرند
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در خصوص نتیجه مذاکرات دور جدید گفت: معتقدم مذاکره با آمریکا هیچ نتیجه‌ای ندارد و امیدی ندارم که دشمنان امتیازی به ما بدهند.

«حجت‌الاسلام حمید رسایی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی شمس در پاسخ به این سوال که از دید شما اقتصاد و معیشت مردم تا چه اندازه به سرنوشت مذاکرات گره خورده است و اینکه آیا اقتصاد و معیشت مردم گروگان برجام است؟ اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم برخلاف دولت قبل مذاکره را به عنوان پایه همه امور کشور قرار نداده است. هر چند مذاکره یکی از محورهایی‌ست که کشور و مسئولین آن‌ را دنبال می‌کنند و در تلاش هستند تا حقوق ملت استیفا و منافع ملت ما تامین شود.

وی با انتقاد از روند مذاکرات در دولت روحانی یادآور شد: در دولت قبل کشور خوابیده بود و همه چیز منوط به مذاکره بود، طبیعی‌ست که طرف مقابل زمانی که پالس ضعف و نا امیدی را دریافت می‌کند سعی دارد با فشار دوچندان به اهداف خود برسد.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این دولت گذر زمان برای رسیدن به توافق به ضرر ما نیست، خاطرنشان کرد: وقتی ما کشور را به بهانه مذاکرات تعطیل نکردیم، از حرکت نایستادیم، برنامه‌ریزی انجام دادیم، در حوزه اقتصادی تلاش کردیم و حل مشکلات مردم را منوط به نظر دشمنان نکردیم ادامه مذاکرات و گذر زمان به ضرر ما نیست.

رسایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نتیجه مذاکرات دور جدید خوشبین است تاکید داشت: معتقدم مذاکره با آمریکا هیچ نتیجه‌ای ندارد و امیدی ندارم که دشمنان امتیازی به ما بدهند.

وی در پایان با بیان اینکه مذاکره باید از موضع قدرت، عزت و برتری ملت ایران صورت بگیرد توضیح داد: در اینصورت احتمال اینکه طرف مقابل تغییر رویه بدهد و نتیجه‌ای برایمان داشته باشد وجود دارد؛ ولی در روش دولت قبل قطعا چیز عاید ما نمی‌شد، کما اینکه ۸ سال به انحاء مختلف مسئولین دولت خود را محتاج به مذاکره و تصمیمات غربی‌ها نشان دادند و التماس کردند، اما کوچکترین اقدامی نشد و این روحیه مستکبر است که میخواهد خم شوی تا بیشتر سواری بگیرد.

انتهای پیام /