به غفلت‌های گذشته پایان دهیم
به غفلت‌های گذشته پایان دهیم
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید از فضای موجود به بهترین شکل استفاده کرده و به غفلت‌های گذشته پایان دهیم، گفت: تقویت ارتباطات با کشورهای همسایه یکی از اولویت‌های اساسی دولت است و مدیریت ارشد استان در تلاش برای تحقق این مهم است.

به گزارش شمس، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، با اشاره به علایق تاریخی و فرهنگی تبریز و باکو، گفت: ارتباط تبریز و آذربایجان در هیچ دوره‌ای مانند امروز نبوده و فضای بسیار خوبی برای توسعه مناسبات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد.

پورمحمدی به دیدار خود با دکتر ظریف، وزیر امور خارجه نیز اشاره کرد و گفت: در این دیدار، توجه جدی به استفاده از ظرفیت تبریز و آذربایجان شرقی برای تقویت دیپلماسی در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشورهای همسایه مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: سهم استان ما در مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، کمتر از حد انتظار است و امیدواریم با تعامل تبریز و باکو، این وضعیت بهبود یافته و بسترهای لازم برای حضور قدرتمند در بازار کشورهایی چون روسیه را فراهم کند.

پورمحمدی همچنین خواستار توجه به دیپلماسی علمی از طریق توسعه ارتباطات علمی و تبادل دانشجو بین تبریز و باکو شد و ادامه داد: گردشگری سلامت نیز از مهم‌ترین اولویت‌های ماست که باید با آسیب‌شناسی‌های لازم در این مورد و با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر تبریز در زمینه خدمات بهداشتی و ترانزیتی بار دیگر این موضوع رونق یابد.

جواد جهانگیرزاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز در این دیدار به سفر اخیر رئیس جمهور به جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولان جمهوری آذربایجان، علاقه خاصی به تبریز و آذربایجان دارند و ما نیز آمادگی خود را برای هر نوع همکاری در زمینه تقویت ارتباطات بخش‌های مختلف اعلام‌ می‌کنیم.