به دنبال دانشگاهی هستیم که درکنار پیشرفت علمی به تمدن‌سازی هم توجه داشته باشد
به دنبال دانشگاهی هستیم که درکنار پیشرفت علمی به تمدن‌سازی هم توجه داشته باشد
دکتر صفر نصراله زاده گفت: ما به دنبال دانشگاهی هستیم که درکنار پیشرفت علمی به تمدن‌سازی هم توجه داشته باشد و همه‌ی تلاش خود را برای رسیدن به دانشگاه تمدن ساز انجا، خواهیم داد. 

به گزارش شمس، رئیس دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی اظهار کرد: ما به دنبال دانشگاهی هستیم که در کنار پیشرفت علمی به تمدن‌سازی هم توجه داشته باشد و همه‌ی تلاش خود را برای رسیدن به دانشگاه تمدن ساز انجا، خواهیم داد.

دکتر صفر نصراله زاده ادامه داد: براساس تجربیات پیشکسوتان و با کمک فرهیختگان دانشگاه در حال تنظیم برنامه‌ای راهبردی برای دانشگاه تبریز هستیم که این برنامه مبتنی بر بیانیه‌ی گام دوم انقلاب و سند اسلامی سازی دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به رویکردهای برنامه‌ی راهبردی دانشگاه تبریز که مبتنی بر پنج اولویت تعیین شده برای وزارت از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هستند، خاطرنشان کرد: «سرآمدی در آموزش»، «ارتقاء مرجعیت علمی»، «توسعه‌ی تحقیقاتی و فناوری و تحقق دانشگاه کار آفرین»، «توسعه‌‌ی فرهنگی و کمک به تحول علوم انسانی در راستای تحقق اسلامی کردن دانشگاه‌‌ها»، «توسعه‌ی منابع درآمد و تقویت بنیه‌ی مالی»، «ارتقاء سطح خدمات رفاهی و مشاوره‌ای به دانشجویان» و «اثر بخشی فعالیت‌هاس دانشگاه در زندگی مادی و معنوی مردم» مهم‌ترین رویکردهای برنامه‌ی راهبردی دانشگاه تبریز هستند.

وی یادآور شد: دانشگاه تبریز به‌دلیل وجود ادارات، دانشکده‌ها و مراکز پژهشی زیاد، خیلی سنگین شده و ما در حال ارزیابی ساختار دانشگاه هستیم تا دانشگاه را سبک و چابک کنیم.

نصراله زاده با تاکید بر اینکه برای تحقق دانشگاه‌های نسل سه و چهار ابتدا باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود، گفت: ما در صدد ایجاد اندیشکده‌ی راهبردی برای ایجاد دانشگاه تمدن ساز هستیم و نباید بعد از ۴۴ سال، همان محتوای بدون تغییرگذشته را در پیش بگیریم؛ درحالی که یکی از اشکالات اساسی دانشگاه‌های ما وابستگی به بودجه‌ی دولتی است و باید تلاش کنیم دانشگاه روی پای خود بایستد.

رئیس دانشگاه تبریز در خاتمه با اشاره به تشکیل کارگروه شاگرد پروری با استفاده از ظرفیت اساتید حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما تشکیل کارگروه ارتقاء دانشگاه به تراز بین المللی است و ما معتقد هستیم نباید توافق‌نامه‌هایی امضا شود که هیچ تاثیری بر روی جامعه ندارد.

انتهای پیام /