به دنبال افزایش سطح رفاه مردم آذربایجان هستیم/ در کشت‌وصنعت مغان ۱۵۰۰ نفر استخدام شده‌اند
به دنبال افزایش سطح رفاه مردم آذربایجان هستیم/ در کشت‌وصنعت مغان ۱۵۰۰ نفر استخدام شده‌اند
ژائله گفت: ما نه به گروه چپ و نه راست وابسته‌ایم بلکه هدفمان اشتغالزایی و بالا بردن سطح رفاه مردم آذربایجان است.

به گزارش شمس، یونس ژائله در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برنامه‌های اتاق بازرگانی تبریز اظهار داشت: از جمله برنامه‌های این اتاق تزریق روحیه و امید به کمک رسانه‌ها به استان است و یقین دارم به کمک شما مسائل مختلف را حل خواهیم کرد.

وی با استقبال از نقد سازنده رسانه‌ها عنوان کرد: اگر نقد سازنده وجود داشته باشد ایرادات را می‌بینیم و به همین دلیل از نقد استقبال می‌کنیم، از این پس عملکرد اتاق بازرگانی شفاف خواهد شد و ریز عملکرد به رسانه‌ها داده خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: متاسفانه در سالهای گذشته کارت‌هایی از سوی اتاق صادر شده که صلاحیت آنها زیر سوال است؛ افرادی که در داخل و خارج از کشور به هیچ وجه تجارتی ندارند، کارت دریافت کرده‌اند و اصلاح این مساله وظیفه اصلی اتاق بازرگانی است.

وی گفت: تاکنون ۱۸۰۰ کارت بازرگانی در استان صادر شده اما مشخص نیست چند نفر از دارندگان این کارت‌ها مشغول کاری تجاری هستند.

ژائله تشریح کرد: امروز فضا، فضای ناامیدی است؛ قبول دارم که مشکلات وجود دارد اما در کنار آن راه حل نیز وجود دارد و در همین راستا اتاق بازرگانی تبریز نسخه جدیدی از توسعه را ارائه می‌دهد.

وی یادآور شد: اتاق بازرگانی پیوند بین بخش خصوصی و دولت است و برای این مساله نیز برنامه‌ای داریم هدف ما در استان این است که کسی بیکار نباشد و دست خالی به خانه نرود؛ما نه به گروه چپ و نه راست وابسته‌ایم بلکه هدفمان اشتغالزایی و بالا بردن سطح رفاه مردم آذربایجان است.

این کارآفرین نمونه کشوری  در پاسخ به سوالی در خصوص صحبت‌های رئیس سازمان بازرسی در مورد عدم صلاحیت وی در واگذاری کشت و صنعت مغان گفت: همانطور که می‌دانید در بحث کشت و صنعت در مرحله اول مزایده ما نفر دوم بودیم و وقتی صلاحیت نفر اول رد شد این صنعت را به نفر دوم مزایده دادند.

وی ادامه داد: اگر من که تخصص و کارم در این حوزه است صلاحیت ندارم پس چه کسی صلاحیت دارد؟ از زمانی که کشت و صنعت را تحویل گرفتیم ۱۵۰۰ نفر استخدام شده و کسانی که یک میلیون حقوق می‌گرفتند حالا ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

ژائله در پاسخ به سوال خبرنگار شمس در خصوص خرید کارخانه ماشین‌سازی تبریز نیز تشریح کرد: در خصوص ماشین سازی مساله‌ای که مطرح است ایجاد یک کنسرسیوم و واگذاری کارخانه به آن است؛ امروز گردش مالی ماشین‌سازی ۳۰ میلیارد تومان است در حالیکه در صنعت این عدد رقمی نیست و باید به ۳ هزار میلیارد برسد.

وی در واکنش به تبدیل ماشین‌سازی به خودروسازی گفت: هدف ما این است که این کارخانه به بخش خصوصی صالح واگذار شود و فرقی ندارد این بخش خصوصی چه کسی باشد، ماشین‌سازی کارخانه‌ای بی‌نظیر است که باید در کنار آن بلبرینگ و قطعه سازی آن نیز فعال شود؛ چه عیبی دارد در کنار ماشین‌سازی، خودروسازی آذربایجان نیز فعال شود؟

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اینکه ۳۳ درصد منابع استان در اختیار بانک‌های خصوصی است، خاطرنشان کرد: ما نیازی به کمک هیچکس نداریم و اگر در آذربایجان تنها از منابع خودمان استفاده کنیم می‌توانیم سطح رفاه و اشتغال مردم را بالا ببریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص کاندیداتوری برای اتاق بازرگانی کشور گفت: هنوز در این خصوص به نتیجه قطعی نرسیده‌ام، اتاق بازرگانی استان ۱۵ رای دارد و برخی از دوستان اصرار دارند که در این انتخابات شرکت کنم.

ژائله در خصوص حواشی پیش آمده در خصوص این انتخابات نیز یادآور شد: باید برخی از دوستان رسانه‌ای پاسخ دهند که چرا در زمان انتخابات اینچنینی خبرهایی که مربوط به ۸ ماه قبل است دستکاری و پخش می‌شود.