به آذربایجان‌شرقی واکسن کمتری داده‌اند/ وزارت بهداشت جبران کند
به آذربایجان‌شرقی واکسن کمتری داده‌اند/ وزارت بهداشت جبران کند
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: کمبود واکسن کرونا در استان جبران می‌شود.

به گزارش شمس، «محمدحسین فرهنگی» روز سه‌شنبه در واکنش به خبر رتبه‌ی ۲۶ آذربایجان‌شرقی در واکسیناسیون، اظهار داشت: این موضوع را پیگیری کردیم، هرچند در چگونگی محاسبات برای تحویل واکسن ها به استان‌ها، ابهامات جدی وجود دارد، اما آنچه مسلم است پایین بودن واکسن تحویلی به آذربایجان‌شرقی نسبت به برخی از استان‌های دیگر، غیرقابل اغماض است که اعتراض ما در این خصوص به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر مسئولان وزارتخانه منعکس شد.

وی خاطرنشان ساخت: بر این اساس مقرر شده کمبود واکسن به سرعت در آذربایجان‌شرقی، برطرف و واکسیناسیون در سطح استان با سرعت مناسبی انجام شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم متذکر شد: براساس اعلام متولیان امر در استان تاکنون بیش از ۳۵ درصد جمعیت بالای ۱۸سال آذربایجان‌شرقی واکسینه شدند که باید این مقدار بیش از این‌ها می‌بود تا پیک پنجم کرونا در استان از اوج بیشتری برخوردار نشود.

وی یادآور شد: پس از سفر یک روزه وزیر بهداشت و درمان به آذربایجان‌شرقی، تزریق دوز دوم استرازنکا در استان دوباره آغاز شد و پیگیر واکسیناسیون دوز اول و دوم تمام گونه‌های واکسن‌های خارجی و داخلی آسترازنکا، سینوفارم و برکت در استان هستیم.

انتهای پیام/