به‌دنبال یک زَن! / انکار پیرسمساری و اصرار شایق
به‌دنبال یک زَن! / انکار پیرسمساری و اصرار شایق
پیرسمساری برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم اشتیاقی ندارد اما عشرت شایق فعال است و برای پنجمین‌بار می‌خواهد کاندیدا شود.

سیاسی شمس: اصولگرایان تبریز برای پر کردن جای خالی زن در لیست‌شان دنبال گزینه‌اند اما چهره‌ی جدید و در عین حال دارای ظرفیت کسب رأی پیدا نمی‌کنند. آنان یک‌بار در انتخابات مجلس دهم چوب حمایت از چهره‌ای ناشناخته به‌نام معصومه راشد را خورده‌اند و در صورتِ تکرار این اشتباه باید در قدرتِ آینده‌نگری‌شان تردید کرد.

نسرین پیرسمساری از چهره‌های مطرح اصولگرایی است که می‌تواند لیستِ آنان را در انتخابات پیش‌رو تکمیل کند اما مسئول جمعیت زنان فرهیخته‌ی کشور خوب می‌داند در ماراتن سردِ اسفند ماه شانس زیادی برای پیروزی ندارد. پیرسمساری آخرین‌بار در انتخابات شورای شهر تبریز خود را در مظان قضاوت قرار داد و تنها ۲۹ هزار و ۳۹۷ رأی کسب کرد؛ معاون احمدعلیرضا بیگی در دولت دهم درحالی رده‌ی ۲۵ را به‌خود اختصاص داد که چهره‌های گمنام‌تر از وی به سبب حضور در لیست امید آراء بیشتری را کسب کرده بودند.

پیرسمساری در گفت‌وگو با دوستان خود عنوان کرده است قصدی برای شرکت در انتخابات ندارد اما با این حال اصولگرایان بر روی کاندیداتوری‌اش اصرار دارند.

عشرت شایق دیگر چهره‌ی اصولگرایی است که می‌خواهد از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو وارد کارزار انتخابات شود. او که زاده‌ی بم است در انتخابات مجلس هفتم موفق به کسب ۱۶۸ هزار رأی شد اما در انتخابات بعدی شکست‌های سنگینی را تجربه کرد.

شایق در انتخابات مجلس هشتم ۵۰ هزار رأی و در انتخابات مجلس نهم ۷۲ هزار رأی کسب کرد و از حضور دوباره در خانه‌ی ملت محروم ماند با این حال شایق همچنان برای نمایندگی تلاش می‌کرد و به‌سبب اختلافاتی که با محمدحسین فرهنگی داشت، تصمیم به تغییر حوزه‌ی انتخابیه و کوچ به تهران گرفت. البته این تصمیم برای عشرت شایق چندان خوش‌یُمن نبود و او با کسب ۲ هزار و ۲۵۰ رأی در جایگاه ۴۶۲ ایستاد.

مسلماً اصولگرایان در صورتِ قرار دادن عشرت شایق در لیست‌شان دست به ریسک بزرگی خواهند زد. اول آنکه مردم آذربایجان‌شرقی در طولِ سال‌های اخیر به گزینه‌ی غیربومی روی خوش نشان نداده‌اند و دوم اینکه شایق به اظهارنظرهای جنجالی معروف است و شاید همین امر او را در انتخابات در حاشیه قرار دهد.

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : مجید قنبرزاده