بهره‌برداری از یک پروژه مسیرگشایی در هر منطقه از شهرداری
بهره‌برداری از یک پروژه مسیرگشایی در هر منطقه از شهرداری
شهردار تبریز از برنامه‌ریزی برای اتمام پروژه‌های اولویت‌دار و مهم عمرانی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص نحوه ارزیابی ستاد توسعه معابر، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر در رابطه با پروژه‌های مسیرگشایی در سال ۱۴۰۱ و الزامات آن مبنی بر عملیاتی کردن خزانه متمرکز برای تامین مالی مسیرگشایی ها، کمیته املاک را راه‌اندازی کردیم.

وی ادامه داد: در پروژه های مسیرگشایی شورای اسلامی شهر از سال های گذشته مصوباتی دارد که برخی مسیرها مردم را تا ۱۰ سال بلاتکلیف کرده است.

وی تصریح کرد: سیاست شهرداری تکمیل و بهره برداری از یک پروژه مسیرگشایی برای هر منطقه از مناطق دهگانه شهرداری است.

شهردار تبریز با بیان اینکه اعتبار مسیرگشایی بصورت متمرکز مدیریت می شود، عنوان کرد: پروژه‌هایی که مردم را سالها بلاتکلیف گذاشته اند، در اولویت اجرایی قرار دارند که امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح این پروژه‌ها باشیم.

هوشیار گفت: در حال احصای مشکلات موجود در مناطق حاشیه‌نشین هستیم و در بلندمدت، بازبینی طرح تفصیلی را داریم چراکه در برخی مناطق، مردم واقعا گرفتار هستند. مثلا در بافت سنجران، نیاز به ۵۰۰ میلیارد اعتبار برای تملک داریم.

وی با بیان اینکه شهرداری به دنبال طرح‌های جایگزین در بخش‌های شهرسازی و عمرانی است، افزود: شناسنامه املاک تبریز یکی از اقدامات شاخص کمیته املاک است که املاک خالی و بدون سکنه شناسایی شده است. بر این اساس اراضی شهرداری، ادارات و اشخاص نیز شناسایی شده‌اند که در ساخت مسکن مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

شهردار تبریز اظهار کرد: یک پروانه در منطقه ۶ برای احداث واحدهای مسکونی صادر شده و در منطقه ۷ نیز برای احداث ۱۳۰ واحد مسکونی پروانه صادر شده است.

وی افزود: پروژه‌های خاصی مثل چوخورلار، مورد تاکید قرار گرفته و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام /