بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۹کیلو واتی در تبریز
بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۹کیلو واتی در تبریز
با بهره‌برداری از نیروگاه‌ خورشیدی در امور برق اندیشه، ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر خورشیدی در محل ادارات شرکت توزیع نیروی برق تبریز، به میزان 9 کیلووات افزایش یافت.

به گزارش شمس، نیروگاه‌ خورشیدی امور برق اندیشه به ظرفیت ۹ کیلووات از نوع خورشیدی متصل به شبکه است که بصورت کاربری دو منظوره نیروگاه و پارکینگ در محوطه‌ی امور برق اندیشه در مدت زمان هفت ماه به مبلغ برآوردی بیش از دو میلیارد ریال طراحی و اجرا شده است.

این نیروگاه با سازه‌ی تمام گالوانیزه و به‌صورت سه فاز توسط سه تبدیل‌کننده‌ی مجزا به شبکه‌ی داخلی امور مربوطه وصل شده است. همچنین به منظور فراهم‌سازی امکان مطالعه‌ی علمی بر روی سیستم، در کنار مصورسازی تولید نیروگاه برای نمایش به عموم، سامانه دارای سیستم مانیتورینگ مجهز به سنسورهای بادسنج، تشعشع‌سنج و دماسنج است.

این پروژه به منظور فرهنگ‌سازی در توسعه‌ی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اجرا شده و در کنار حمایت از تولید داخل، تا حد امکان از تجهیزات ساخت داخل استفاده شده است. این پروژه با تلاش مستقیم دفاتر بازار برق و مهندسی و نظارت در کنار همکاری امور برق اندیشه، اداره‌ی مناقصه، مزایده و قراردادها و دفتر برنامه ریزی و بودجه اجرا شده است.

با احداث این نیروگاه، تعداد کل نیروگاه‌های خورشیدی منصوبه در حوزه‌ی جغرافیای شرکت توزیع نیروی برق تبریز به تعداد ۳۹ مورد و ظرفیت کل ۵۱۸ کیلووات رسید.

انتهای پیام/