بهره‌برداری از فاز اول باغ موزه ستارخان/ افزایش ۵۰ هزار نفری جمعیت شهرک خاوران
بهره‌برداری از فاز اول باغ موزه ستارخان/ افزایش ۵۰ هزار نفری جمعیت شهرک خاوران
شهردار تبریز از اتمام فاز اول پروژه باغ موزه ستارخان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار امروز در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز که با موضوع بررسی برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: فاز دوم باغ موزه ستارخان در کمیسیون ماده پنج مطرح شده و در صورت تصویب، سال آینده اجرایی می‌شود.

هوشیار با اشاره به پروژه های مسیرگشایی در سطح منطقه ۴ گفت: قصد داریم مسیرگشایی‌های تعریف شده را به اتمام برسانیم تا مردم گرفتار پروسه کمبود منابع شهرداری نباشند.

وی با بیان اینکه مسیر جدیدی اجرایی نمی‌کنیم که سال‌ها طول بکشد، افزود: ملاحظه عمده ما در هر مسیرگشایی توجیه و نقش ترافیکی آن است. به دنبال اجرای مسیرگشایی‌هایی هستیم که نقش ترافیکی داشته باشند و عمده تمرکز ما از شمال به جنوب است.

شهردار تبریز تصریح کرد: به طور مثال برخی مسیرگشایی‌ها مثل علی بقال نقش ترافیکی ندارند ولی اجرایی شده است.

هوشیار افزایش بودجه منطقه ۴ را با توجه به ظرفیت این منطقه عنوان کرد و متذکر شد: نواقص میدان آذربایجان در تبصره‌های دائمی پیش‌بینی شده و به شرط تحقق بیشتر بودجه و بهره‌مندی از منابع بانکی رفع میشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پروژه میدان معلم با نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار و همچنین پارک بزرگ توسط شهرداری مرکز تامین اعتبار می‌شوند.

پیش‌بینی افزایش ۵۰ هزار نفری جمعیت شهرک خاوران در سه سال آینده

شهردار تبریز همچنین شکل‌گیری شهرک خاوران را عاملی مهم در جلوگیری از ایجاد بافت حاشیه و ساخت و ساز غیر مجاز در این منطقه دانست.

هوشیار، جمعیت‌پذیری منطقه ۹ را پایین ارزیابی کرد اما در عین حال از پیش‌بینی افزایش ۵۰ هزار نفری جمعیت این منطقه طی سه سال‌ آتی سخن گفت.

وی با بیان اینکه وجود مرکز همایش‌های بین‌المللی خاوران و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در این مرکز، موجب توجه شهروندان به خاوران شده است، یادآور شد: احداث مجموعه فرهنگی مذهبی با چند کاربری مختلف در خاوران می‌تواند جمعیت‌پذیری در این منطقه را افزایش دهد.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه مشکلات فاز یک خاوران برطرف شده و شهرداری به دنبال حل مشکلات فاز ۲ است، خاطرنشان کرد: در این خصوص جلسات مختلفی در وزارت کشور برگزار شده که امیدواریم با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران استانی این مشکلات چندین ساله برطرف شود.

پایان پیام/