بهره‌برداری از ایستگاه‌های ۱۵ و ۱۶ متروی تبریز
بهره‌برداری از ایستگاه‌های ۱۵ و ۱۶ متروی تبریز
شهردار تبریز گفت: آیین افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه‌های ۱۵ و ۱۶ قطار شهری تبریز به همراه دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح پروژه‌های حمل و نقل درون‌شهری شهرداری تبریز اظهار کرد: ایستگاه‌ ۱۵ خط ۱ مترو تبریز به عمق ۲۱ متر در سه طبقه به مساحت شش هزارو ۸۵۴ متر مربع و ایستگاه ۱۶ نیز به عمق ۱۸ متر در دو طبقه و مساحت شش هزار و ۳۰۰ مترمربع با دو دسترسی مجهز به آسانسور و پله برقی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: ۵۴۰ میلیارد ریال توسط شهرداری تبریز برای احداث و اتمام عملیات عمرانی این دو ایستگاه هزینه شده است.

هوشیار خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته وحدت و در جریان مراسم اختتامیه المپیاد ورزشی آتش‌نشانان ۱۱ پروژه عمرانی شهرداری تبریز با ۸۷۵ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی مگاپروژه عتیق

شهردار تبریز از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی مگاپروژه عتیق با ۱۲۷ هزار مترمربع مساحت در دو فاز خبر داد و گفت: طبق برآوردهای انجام یافته، مبلغ یکصد میلیارد تومان برای تکمیل کل پروژه عتیق مورد نیاز است.

 یعقوب هوشیار در بازدید از مجتمع عتیق که با حضور یاسین بجانی رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز و همچنین معاونان و مدیران شهرداری تبریز انجام یافت، اظهار کرد: پروژ عتیق در دو فاز احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: فاز اول عتیق در ۹۳ هزار متر مربع مساحت احداث شده است.

هوشیار تصریح کرد: فاز اول عتیق شامل ۲۲۰ واحد تجاری و ۱۰۰ واحد خدماتی است که از این تعداد ۸۷ واحد خدماتی و ۱۳۲ واحد تجاری توسط شهرداری تبریز به شهروندان واگذار شده است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: این پروژه  از ۷۰۰ واحد پارکینگ برای استفاده مالکان و شهروندان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: فاز دوم مجتمع عتیق نیز با ۳۴ هزار مترمربع زیربنا و ۱۳۳ واحد تجاری احداث شده است.

شهردار تبریز در خصوص واحدهای تجاری فاز دوم عتیق تصریح کرد: ۱۱۸ مورد از این واحدها واگذار شده و تنها ۱۵ واحد در اختیار شهرداری باقی مانده است. همچنین فاز دو شامل ۸۸ واحد خدماتی بوده که همه آنها به شهروندان واگذار شده است.

هوشیار از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی فاز دوم عتیق خبر داد و افزود: این مجتمع دارای ۳۰۰ پارکینگ در طبقات مختلف است.

شهردار تبریز در پایان بازدید خود دستورات لازم برای حل مشکل سیستم گرمایش و تکمیل پارکینگ‌های فاز دو عتیق را صادر کرد.

انتهای پیام/