بهتر است لیگ تعطیل شود
بهتر است لیگ تعطیل شود
سرپرست تیم فوتبال تراکتور تبریز با انتقاد از رفتار توهین آمیز تماشاگران پرسپولیس در بازی روز گذشته، گفت: با این نوع رفتارها که اغلب تیم‌های میهمان در تهران مقابل این تیم با آن مواجه هستند، بهتر است لیگ تعطیل شود.

به گزارش شمس، ایوب ذوالفقاری در خصوص حواشی به وجود آمده در بازی دو تیم تراکتور و پرسپولیس را حاصل توهین های بی حد و حصر و مداوم هواداران تیم تهرانی به هواداران تراکتور دانست و افزود: فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی باید به این نوع فحاشی ها و توهین ها برای یک بار هم که شده جواب قاطع داده و تصمیم درستی اتخاذ کند.

وی سنگ پرانی هواداران پرسپولیس به سمت هواداران تراکتور و درون زمین بازی را بی سابقه قلمداد و اضافه کرد: من نمی دانم این همه سنگ چگونه وارد ورزشگاه شده بود؟ و این برای جامعه ورزش کشور جای پرسش و البته تامل دارد.

ذوالفقاری با بیان اینکه هواداران تراکتور در طول بازی تنها به تشویق تیم خود مشغول بودند و با وجود باخت در پایان بازی باز هم بازیکنان را تشویق کردند، اظهار داشت: اما زمانی که سنگ پرانی و توهین هایی که از سوی پرسپولیسی ها شد، مجبور به مقابله شدند که این وضعیت صحنه های زشتی را در ورزشگاه به وجود آورد.

وی نوع رفتارها و حاشیه سازی هواداران پرسپولیس را چالش مهم فوتبال ایران طی سال های اخیر بیان کرد و گفت: اینکه طی این سال ها کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال در برابر این ناهنجاری ها سکوت کرده و واکنشی سریع و به هنگام نشان نداده است، برای فوتبال دوستان و هواداران تیم های مختلف از جمله تراکتور، سپاهان، فولاد اهواز، نساجی و سایر تیم های شهرستانی جای سئوال دارد.

سرپرست تیم تراکتور از نحوه قضاوت اکبریان در بازی روز گذشته نیز انتقاد کرد و افزود: همه مشاهده کردند که این داور محترم چه نوع قضاوتی کرد و اینکه سرمربیان دو تیم به صحنه هایی اعتراض می کنند و در عوض ساکت الهامی اخراج می شود و گل محمدی تنها با کارت زرد مواجه می شود، جای سئوال دارد؛ هرچند اعتقاد دارم در صورت اعتراض بی مورد نیز سرمربی تراکتور باید کارت زرد می گرفت نه اینکه در همان اعتراض اول با کارت قرمز مواجه می شد.

ذوالفقاری خطاهای پی در پی و خشن اوساگونا مهاجم پرسپولیس روی بازیکنان تراکتور را مستحق دریافت کارت قرمز دانست و ادامه داد: متاسفانه اکبریان با خطاهای آشکار این بازیکن مماشات کرد تا آسیبی  متوجه تیم میزبان نشود.

وی ادامه داد: اعتراض های بی مورد شجاع خلیل زاده که دقایقی از بازی را تلف کرد نیز با بی توجهی داور روبرو شد در حالی که این رفتارها می توانست کارت رزد دوم و اخراج  به همراه داشته باشد.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه باشگاه تراکتور مراتب اعتراض و شکایت خود را به فدراسیون اعلام می کند، گفت: هم اکنون سهرابی سرپرست باشگاه در تهران است تا موضوع را پیگیری کند.

وی، توهین تماشاگران پرسپولیس به کاپیتان های تیم ملی ایران را در تاریخ لیگ برتر بی سابقه خواند و افزود: با رفتارهایی که هواداران این تیم تهرانی در بازی روز گذشته انجام دادند، حالا همه منتظرند تا نوع برخورد فدراسیون  و کمیته انضباطی را ببینند.

به گزارش ایرنا، بازی دو تیم پرسپولیس و تراکتور به دلیل حساسیت و  سوابق بازی های گذشته دو تیم، با حاشیه هایی همراه بود و تعدادی از هواداران دو تیم به دلیل سنگ پرانی مصدوم شدند.

در این بازی تعدادی از تماشاگرنماهای پرسپولیس شعارهای توهین آمیز قومیتی سر دادند و شدت آن به حدی بود که گزارش زنده بازی در دقایقی بدون صدای ورزشگاه پخش شد.

تیم تراکتور در بازی حساس امروز مقابل پرسپولیس تن به شکست ۲ بر صفر داد که به اعتقاد تعدادی از کارشناشان، استراتژی غلط و اشتباه کادر فنی تراکتور عامل اصلی این باخت بود.

تراکتور با شکست در برابر پرسپولیس با ۳۰ امتیاز در رده سوم باقی ماند و فرصت ارتقا به رتبه دوم را از دست داد.

این تیم در هفته ۱۸ روز جمعه ۱۱ بهمن در تبریز میزبان ذوب آهن است.

  • منبع خبر : ایرنا