بعضاً پاکبانان شهرداری اقدام به تفکیک غیرمجاز زباله‌ها می‌کنند/ باید با عوامل غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات برخورد شود
بعضاً پاکبانان شهرداری اقدام به تفکیک غیرمجاز زباله‌ها می‌کنند/ باید با عوامل غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات برخورد شود
صادق‌ زاده گفت: متاسفانه تعدادی از پاکبانان شهرداری تبریز به عوامل غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات و تفکیک زباله‌ها مبدل شده‌اند.

به گزارش شمس، کریم صادق‌زاده تبریزی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه متاسفانه برخورد جدی با دستفروشان و تفکیک‌کنندگان غیر مجاز زباله انجام نمی‌گیرد، ابراز داشت: طبق صحبت‌هایی که با معاونین خدمات شهری مناطق شده ظاهرا نیروی انتظامی همکاری لازم را برای جمع آوری این افراد با شهرداری تبریز ندارد.

وی ادامه داد: فعالیت عوامل غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات از طرفی چهره شهر را خراب می‌کند و از سویی بهداشت عمومی را به مخاطره می‌اندازد اما اراده‌ای جهت برخورد جدی با آنان مشاهده نمی‌کنیم.

سخنگوی شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی مراجع قضایی مکلف به برخورد با این افراد هستند، خاطرنشان ساخت: متاسفانه نه از طرف قوه قضاییه و نه از طرف شهرداری تبریز اراده‌ای برای حل این مشکل وجود ندارد و گاها مشاهده می‌شود پاکبانان شهرداری نیز نسبت به تفکیک غیر مجاز زباله اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود فرهنگ سازی شهروندان برای تفکیک زباله از طریق صدا و سیما به اطلاع مردم برسد، تصریح کرد: تفکیک زباله از مبدا باعث کاهش بیش از ۴۰ درصد از هزینه‌های مدیریت پسماند می‌شود و حجم مورد نیاز زباله سوزها در کشور را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای پنجم تبریز در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: انتظار می‌رود کمیته‌های تخصصی و راهبردی برای حل مشکلات تفکیک کنندگان غیرمجاز زباله و دستفروشان تشکیل شود.

انتهای پیام/