بستری ۱۰ کودک کرونایی در آذربایجان‌شرقی/ تعطیلات عید فطر عادی انگاری نکنیم
بستری ۱۰ کودک کرونایی در آذربایجان‌شرقی/ تعطیلات عید فطر عادی انگاری نکنیم
حسین حقایی اعلام کرد: به خاطر کم توجهی به واکسیناسیون کرونا برای کودکان پنج تا ۱۲ سال ۱۰ کودک در بیمارستان های آذربایجان شرقی به علت ابتلا به کووید ۱۹بستری هستند و اکنون در مجموع ۱۶۸ بستری کرونایی در استان داریم.

به گزارش شمس، حسین حقایی روز دوشنبه اظهار کرد:  ۶۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۲ فوتی در استان داشتیم البته خوشبختانه فوتی در کودکان نداریم.

وی افزود: دریافت واکسن از طرف گروه سنی پنج تا ۱۲ سال در آذربایجان شرقی کم است بر این اساس توصیه می شود در اولین فرصت نسبت به واکسیناسیون کودکان این گروه سنی در استان اقدام شود.

حقایی همچنین با بیان اینکه دریافت واکسن کرونا در استان حالت ایستایی قرار دارد، ادامه داد: ۸۸.۴۲ درصد مرحله اول واکسیناسیون، ۸۲.۹۴درصد مرحله دوم و ۵۰.۸۶درصد مرحله سوم واکسن را در آذربایجان شرقی دریافت کرده اند.

وی با اعلام اینکه کودکان پنج تا ۱۲ سال مرحله اول ۳۹.۴۷ درصد و ۲۰.۹۸ درصد مرحله دوم واکسن را در استان دریافت کرده اند، افزود: این آمار در کودکان ۱۲تا ۱۷ سال ۹۰.۳۴درصد و در مادران باردار ۸۴.۹ درصد گزارش شده است.

تبریز در وضعیت آبی کروناست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص رنگ بندی کرونایی در آذربایجان شرقی گفت: اکنون در این استان شهر قرمز و نارنجی نداریم و ۱۴شهر زرد و هفت شهر از جمله تبریز آبی هستند.

وی افزود: شهرهای اسکو، بناب، مرند، هریس، سراب و مراغه هم آبی هستند .

حقایی با اشاره به مسافرت های احتمالی تعطیلات عید سعید فطر بر ضرورت استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از عادی انگاری تاکید کرد.

انتهای پیام/