بزرگان صنعت شیرینی در تبریز گرد هم می‌آیند/ جشنواره قرابیه در تبریز برگزار می‌شود
بزرگان صنعت شیرینی در تبریز گرد هم می‌آیند/ جشنواره قرابیه در تبریز برگزار می‌شود
رئیس اتحادیه قنادان تبریز گفت: هدف ما ارائه یک جشنواره در خورشان تبریز است، در این جشنواره مهمانان ملی و خارجی خواهیم داشت و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا پتانسیل استان را به نحو احسن معرفی کنیم.

به گزارش شمس، ناصر کریمی صبح امروز در جلسه ای با حضور اعضای برگزاری جشنواره قرابیه به کیفیت اجرایی این برنامه پرداخت و گفت: نمایشگاه توانمندی و معرفی سوغات آذربایجان با حضور برند های مطرح ملی و بین المللی و رؤسای اتحادیه قنادان استان ها و مهمانانی خارج از کشور با محوریت ثبت ملی قرابیه در مرکز همایش های بین المللی خاوران تبریز برگزار می شود.

کریمی ادامه داد: در این فستیوال دموی آموزشی رایگان توسط شف های بین المللی، نمایش آثار کیک های تجسمی استادان ایران به همراه جشن ثبت ملی شیرینی قرابیه از ۲۱ لغایت ۲۳ تیر برپا می شود.

وی با اشاره به نمایش نحوه پخت قرابیه در حاشیه این جشنواره گفت: قرابیه به صورت زنده در محل نمایشگاه پخت و آموزش داده خواهد شد؛ در این برنامه سه روزه نمایشگاه معرفی توانمندی های استان در کیک و شیرینی قرابیه و همایش ثبت ملی قرابیه در مرکز همایش های بین المللی انجام خواهد شد.

به گفته رئیس اتحادیه قنادان تبریز در این فستیوال از پیشکسوتان پخت قرابیه تجلیل به عمل خواهد آمد.

کریمی اضافه کرد: امروز جلسه نهایی جشنواره شیرینی سنتی قرابیه است.

وی در جلسه ای که با حضور نمایندگان ارگان های ذیربط برگزار شده بود، تشریح کرد: ابطال تمبر جشنواره، ضبط ۱۳ برنامه مستند با عنوان توانمندی های استان، تهیه کلیپی از مراحل پخت قرابیه تحت عنوان شاه شیرینی ها، تجلیل از پیشکسوتان عرصه شیرینی و برگزاری چهارمین جلسه روسای اتحادیه قنادان کشور به میزبانی تبریز جزئی از برنامه های این جشنواره خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمییت جشنواره برای تبریز گفت: از جشنواره ای صحبت میکنیم که برای اولین بار برگزار می شود، این جشنواره  توسط اتحادیه قنادان و با همکاری ارگان های ذیربط تیر ماه به میزبانی شهرمان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در حقیقت توانمندی های استان را معرفی کرده قرابیه تبریز بعنوان برند شیرینی تبریز را مطرح خواهد کرد.

کریمی گفت: هدف ما ارائه یک جشنواره در خورشان تبریز است، در این جشنواره مهمانان ملی و خارجی خواهیم داشت و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا پتانسیل استان را به نحو احسن معرفی کنیم.

وی خبر داد: در سومین روز جلسه همایش ملی رئیس اتحادیه های قنادان را خواهیم داشت که میزبان ۳۵ نفر از همکارانمان خواهیم بود.

وی در رابطه با حضور مهمانان جشنواره توضیح داد: با توجه به اینکه این جشنواره ثبت ملی شده است، دعوت از شخصیت های ملی نیز از اهم کار های ما است.

وی تاکید کرد: قدمت شیرینی قرابیه بالا بوده و حق این شیرینی است که اتفاقات خوشایندی در این راستا محقق شود.

وی ضمن دعوت از ارگان ها جهت همکاری اظهار داشت: از شهرداری خواسته ایم تا با حمایت خود در تبلیغات محیطی یاور ما باشد.

رییس اتحادیه قنادان تبریز در پایان خاطرنشان کرد: خوشحالیم که با افتخار اعلام کنیم میزبان چهارمین جلسه رؤسای اتحادیه قنادان کشور در تبریز خواهیم بود.

انتهای پیام/