برگشت بودجه با توضیحات به فرمانداری/ وضعیت عمرانی شهر خوب نیست!
برگشت بودجه با توضیحات به فرمانداری/ وضعیت عمرانی شهر خوب نیست!
نخستین جلسه شورای شهر تبریز در سال جدید با موضوع بررسی بندهای بودجه تبریز برگزار شد.

به گزارش شمس، نخستین جلسه شورای شهر تبریز امروز با حضور تمامی اعضا برگزار شد. نخستین دستور جلسه امروز بررسی نامه فرمانداری در خصوص بندهای یک و دو با موضوع بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز بود که علیرضا نوای باغبان در این خصوص اظهار داشت: ما باید این موضوعات را برای فرمانداری توضیح و تبیین کنیم، از نظر ما افزایش بودجه منطقی است زیرا هیچکس در تورم ۴۰ درصدی شکی ندارد.

وی ادامه داد: از آنجاییکه درآمدها کاملا واقعی و بخش اعظمی از بودجه برای پروژه‌های عمرانی است باید توضیحات را به فرمانداری بدهیم. به شاکله بودجه اصلا نمی‌شود دست زد.

شهرام دبیری با بیان اینکه ما در سالهای گذشته در تبصره وام و اوراق را می آوردیم و ردیف بودجه باز نمی‌کردیم، گفت:به تازگی وزارت کشور گفته که برای هر تبصره‌ای ردیف بودجه باز کنید و ما هم تنین کار را کردیم.

وی ادامه داد: پس بودجه شهرداری افزایش چشمگیری نداشته است. به نظرم به بخشنامه وزارت کشور استناد کنیم و این بند را برای فرمانداری توضیح دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین برگی هم در این خصوص عنوان کرد: قبلا برخی مسائل در تبصره آمده بود که امروز در ردیف بودجه آمده و به همین دلیل شاید بودجه افزایش چشمگیر داشته است.

روح الله رشیدی هم در این باره اظهار داشت: موضوعی که وزارت کشور بر آن استناد کرده میانگین درآمد پنج سال گذشته بود. این توضیح به فرمانداری وظیفه را از ما ساقط نمی‌کند که درآمدها را واقعی ببینیم.

بند بعدی بررسی بند ۳ در خصوص قطار شهری بود که دبیری عنوان کرد: از نظر قانونی ما ناچاریم طبق اساسنامه عمل کنیم اما خودمان حساس نیستیم.

وی ادامه داد: همان حمل و نقل ریلی که اساسنامه آن تصویب شده همان را اجرا کنیم و در خصوص کشتارگاه باید شهرداری شرکتی ایجاد کند و تا زمانیکه شرکتی نباشد نمی‌توان بودجه مستقیم به آن داد.

باغبان هم در این خصوص ابراز داشت: ما باید بخشنامه وزارت کشور را به فرمانداری بگوییم تا اگر نظر فرمامداری تایید یا رد بخشنامه وزارت کشور است بر اساس آن عمل کنیم.

در نهایت شورا با ذکر توضیحات به فرمانداری اصلاحی در بودجه انجام نداد.

برج سفید و اجاره سه میلیون تومانی!

حجت الاسلام برگی هم در این جلسه عنوان کرد: تا جایی که اطلاع دارم برج سفید ماهانه ۳ میلیون تومان به شهرداری اجاره می دهد، ارزش این برج ۷ میلیارد تومان می باشد اگه این ساختمان به پزشکان فروخته شود می توانیم با دو میلیارد تومان آن، روبروی ساختمان سلامت که فضای سبز می باشد پارکینگ ایجاد کرد.

وی ادامه داد: با ایجاد پارکینگ بیشتر مشکلات ترافیکی حل خواهد شد. یکسری دست‌های پشت پرده اجازه نمی‌دهند پارکینک‌ها در اختیار سازمان‌ها قرار بگیرند.

در ادامه بابایی اقدم با اشاره به وضعیت عمارت ساعت عنوان کرد: تصمیم بر این بود که اعضای شورا دفترهای خود را تحویل بدهند تا عمارت ساعت استحکام بخشی شود و اینجا یک محل تاریخی می باشد و محل تاریخی نباید اداری باشد.

وی ادامه داد: بنده و آقای زعفرانچیلر اتاق‌های خودمان را تحویل داده ایم از بقیه همکاران هم درخواست داریم اتاق های خودشان را تحویل بدهند.

حجت الاسلام برگی هم در پاسخ اظهار داشت: طبق گفته پدافند غیرعامل حوض حیاط عمارت ساعت خطر آفرین می باشد در این قضیه باید فکر اساسی داشته باشیم و کارشناسان هر چه بگویند عملی شود.

وضعیت عمرانی شهر خوب نیست

دبیری هم در این جلسه با بیان اینکه ایمنی کار در مجموعه شهرداری وجود ندارد تا کی باید شاهد فوت کارگران باشیم، گفت: باید شهرداری را مجاب کنیم تا در خصوص ایمنی کار طرحی ارائه شود و به پیمانکاران ابلاغ شود تا عملی شود.

وی ادامه داد: اگر ارگانی ایمنی کار نداشته باشد برای آنها مجوز داده نشود و جلوی فعالیت آنها گرفته شود، جان شهروندان برای ما اولویت می‌باشد.

بابایی اقدم هم با گلایه از وضعیت شهر ابراز گفت: وضعیت عمرانی شهر نامطلوب می‌باشد و مردم گلایه دارد. در این رابطه باید فکر اساسی داشته باشیم تا برای مطالبات مردم پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: از مسئولین حوزه عمران باید بخواهیم تا گزارشات خودشان را ارائه بدهند زیرا پیگیری موردی مشکلات محلات، کارگشا نخواهد بود.

انتهای پیام/