برگزاری شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان‌شرقی/ تاکید بر صرفه‌جویی آب و برق در گذر از پیک مصرف تابستان
برگزاری شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان‌شرقی/ تاکید بر صرفه‌جویی آب و برق در گذر از پیک مصرف تابستان
شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان‌شرقی با حضور سرپرست استانداری استان و مدیران صنعت آب و برق برگزار و بر صرفه‌جویی آب و برق در گذر از پیک مصرف تابستان تاکید شد.

به گزارش شمس، یوسف غفارزاده در جلسه شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص گذر از پیک مصرف آب و برق، بر تامین پایدار نیازها و آمادگی برای انتخابات پیش رو تاکید کرد.

رئیس شورای همانگی صنعت آب و برق استان با اشاره به برنامه‌ریزی برای صرفه‌جویی چاه‌ها، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با هماهنگی مناسب بین مدیران وزارت نیرو در استان، توافقات دستگاه‌های آبی و برقی مقرر شده برای کاهش مصرف از ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر نسبت به توقف بهره‌برداری از چاه‌ها اقدام شود.

به گفته غفارزاده، میانگین آبگیری کل سدهای استان حدود ۷۰ درصد است.

رئیس شورای همانگی صنعت آب و برق استان با بیان اینکه فاز نخست مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی سال گذشته با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به بهره‌برداری رسید، گفت: عملیات اجرایی مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی شمالی نیز به اتمام رسیده و در حال آبگیری است.

غفارزاده با اشاره به پروژه رینک تبریز، خاطرنشان کرد: در حال حاضر رینک جنوبی شهر تبریز به‌طول ۲۵ کیلومتر به اتمام رسیده و بهره‌برداری از رینک شرقی به‌طول ١٨ کیلومتر تا پایان سال‌جاری در برنامه آب منطقه‌ای استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه پروژه انتقال آب ارس به دشت شبستر و تبریز جزو پروژه‌های زیربنایی بوده، اضافه کرد: این پروژه حیاتی در حال انجام فرآیند قانونی بوده و در هیئت دولت پیگیری می‌شود.

 

در ادامه “رسول اسماعیل‌زاده”، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان نیز با اشاره به برنامه های مدیریت مصرف گفت: تامین برق مطمئن با اولویت تامین برق خانگی در جریان است.

وی با گزارش اجمالی پروژه تونل انرژی گفت: خوشبختانه کارهای عمرانی تونل انرژی انجام‌شده است و دو پروژه مهم اجرایی خط خاقانی گلستان و تونل به مدت ۶۰ سال تامین برق مرکز شهر تبریز را مرتفع خواهد کرد.

اسماعیل زاده گفت: در شهرک‌های صنعتی استان از جمله شهرک صنعتی سلیمی و سرمایه گذاری خارجی هم کارهای خوبی در دست اجراست و بزودی مسائل این شهرک‌ها هم رفع خواهد شد.

به گفته وی، در زمینه تامین و تولید نیز حدود ۳۳۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در منطقه وارد مدار خواهد شد.

“تراب محمدی” سرپرست استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر ارتقای سطح تعامل با وزارت نیرو برای مدیریت بهتر مصرف آب و برق استان در فصل گرما، گفت: باید تدابیری اندیشید که از دوره اوج مصرف برق در استان با کمترین مشکل گذر کنیم و ما نیز در استانداری آماده هرگونه کمک در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به ضرورت هم‌افزایی برای افزایش تولید برق در استان، گفت: در بسیاری از کشورها، واحد‌های صنعتی در تولید برق مورد نیازشان خودکفا هستند و صنایع ما هم باید به این سمت حرکت کنند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم فقدان شهدای خدمت در روند تولید و خدمات و رفاه مردم استان خلایی ایجاد شود.

محمدی ضمن قدردانی از عملکرد مدیران صنعت آب و برق، با اشاره به وجود شمار قابل توجهی از طرح‌های نیمه‌تمام در بخش نیرو، افزود: رییس جمهور شهید اجازه نمی داد غیر از مناطق محروم در جای دیگری طرح جدیدی کلنگ زنی شود و این مسیر ادامه خواهد داشت.