برگزاری جشنواره موسیقی شب‌های تبریز/ بازگشت شور و نشاط به جامعه با پایان محدودیت‌های کرونایی
برگزاری جشنواره موسیقی شب‌های تبریز/ بازگشت شور و نشاط به جامعه با پایان محدودیت‌های کرونایی
میرزازاده از برگزاری جشنواره موسیقی شب‌های تبریز خبر داد و آن را نقطه‌ی عطفی در بازگشت هنرمندان به صحنه شور و نشاط آفرینی خواند.

به گزارش خبرنگار شمس، «غلامرضا میرزازاده» ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در دو و نیم سال اخیر تعطیلات و محدودیت‌های کرونای آسیب‌ زیادی به عرصه فرهنگ، هنر و موسیقی آذربایجان زد، خاطرنشان ساخت: اولین شغلی که در ایام کرونا تعطیل شد، هنر و موسیقی بود، آخرین شغلی هم که به‌حالت عادی برمی‌گردد موسیقی و کنسرت است. همین موضوع سبب شد اهالی هنر روزگار بدی را سپری کنند.

وی افزود: در ستاد ملی کرونا نماینده هنرمندان و اهالی موسیقی هیچ طرفداری از ما نکرد، بنده هنرمندی را سراغ دارم که درپی تعطیلی کنسرت‌ها برای امرار معاش و تامین هزینه‌های زندگی ساز خودش را فروخت.

رئیس انجمن موسیقی آذربایجان‌شرقی با انتقاد از نبود نگاه جدی و حرفه‌ای به موسیقی در سطح کشور، عنوان کرد: دولت سایر ممالک با واگذاری رایگان سالن اجرا، واریز حقوق و سایر حمایت‌های مالی از هنرمندان حمایت می‌کند اما در ایران از این نوع حمایت‌ها خبری نیست به همین جهت با افزایش هزینه‌ها و عدم امکان برگزاری کنسرت، گروه‌های موسیقی بومی ما به‌جد متضرر می‌شوند.

وی در پایان اظهارات خود از شهردار تبریز و اعضای شورای شهر درخواست کرد پای درد دل اهالی هنر و موسیقی بنشینند و با در اختیار دادن سالن و هر حمایت دیگری که ممکن است، کمی از بار مشکلات این اهالی بکاهند.

در ادامه‌ی نشست «یاشار شادپور» دبیر اجرایی جشنواره موسیقی شب‌های تبریز به تشریح این جشنواره پرداخت و عنوان کرد: انجمن موسیقی در راستای حمایت از هنرمندان تبریزی گام‌هایی برداشته است تا بلکه از قشر آسیب‌دیده‌ی موسیقی شهرمان حمایتی هر چند اندک انجام شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره ۱۰ گروه بالغ بر ۱۲۰ هنرمند که تعدادی از این همین‌ها را نوجوانان هنرمند تبریز تشکیل می‌‎دهند شرکت کرده‌اند. سعی کرده‌ایم به ژانرهای مختلف موسیقی پرداخت کنیم، گروه‌های موغام، سنتی، پاپ و … در این جشنواره اجرا خواهند داشت.

دبیر اجرایی جشنواره موسیقی شب‌های تبریز عنوان کرد: با همکاری و حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد، از ۱۹ الی ۲۲ اردیبهشت هر شب راس ساعت ۲۱ و در سه سالن اقبال آذر در مجتمع هنری ۲۲ بهمن، سالن استاد صیامی در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن و مجموعه فرهنگی هنری تربیت تبریز راس ساعت ۲۱ این گروه‌ها به صحنه می‌روند.

وی افزود: همشهریان عزیز می‌توانند از طریق سایت بلیط آل به نشانی www.bilital.com نسبت به خرید بلیط اقدام و از هنرمندان بومی شهر خود حمایت کنند.

شادپور در پایان یادآور شد: همیشه از طرف انجمن موسیقی استان از هنرمندان پیشکسوت شهر تجلیل و قدردانی انجام می‌گیرد، چرا که معتقدیم این عزیزان سرمایه گران‌بهای شهرمان هستند و موسیقی از آنان به ما به ارث رسیده است.

انتهای پیام /