برپایی شب خاطره‌ی ملی روایت حبیب در تبریز/ پردیس سینما ۲۹ بهمن تا چند روز آینده افتتاح خواهد شد
برپایی شب خاطره‌ی ملی روایت حبیب در تبریز/ پردیس سینما ۲۹ بهمن تا چند روز آینده افتتاح خواهد شد
بلاغی گفت: اصلی‌ترین برنامه شب خاطره ملی روایت حبیب است که روز سه شنبه ۲۲ آذر در مصلی امام خمینی با حضور راویان ملی و با روایت نسبت رزمندگان آذربایجان با شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شمس، محمدحسین بلاغی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت میزبانی از روایت حبیب اظهار داشت: در دو و نیم سال گذشته حوزه هنری به دنبال جوانگرایی و حمایت از هنر مردمی انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه تا چند روز آینده پردیس سینمایی ۲۹ بهمن افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: با همین پردیس ظرفیت سینمایی تبریز دو برابر خواهد شد که ساخت این پردیس ۳۶ میلیارد هزینه در برداشته که ۸۰ درصد آن از اعتبارات ملی حوزه هنری دریافت شده و پردیس مراغه و میانه هم به همین شکل اعتباراتشان ملی است.

رئیس حوزه هنری استان در خصوص دیگر اقدامات این سازمان گفت: باشگاه تئاتر و برنامه عظیم تئاتری شو با همکاری آموزش و پرورش آغاز شده است و در حوزه تاریخ شفاهی تاریخ انقلاب اسلامی، محور مقاومت، دفاع مقدس، سلامت و امنیت در حال ضبط است که این پروژه پنج سال بعد به خوبی جواب خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه نقشه تحولی حوزه هنری تدوین شده است، ابراز داشت: این نقشه مدیر محور و سلیقه محور نیست بلکه بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در آن دیده شده است. همچنین درحوزه موسیقی عاشیقلار بعد از چندین سال یک انسجام و حرکت رو به رشد خوبی داشتیم که از جمله این کارها آلبوم غیرت مولکی در ۶ قطعه در دست تولید است.

بلاغی ادامه داد: در حوزه فیلم کوتاه و مستند قدم‌های خوبی برداشته شده و ۶ فیلم در تهران در حال تایید است و ۱۵ فیلم ۱۰۰ ثانیه هم در دس تولید است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری متولی شب‌های خاطره دفاع مقدس است، گفت: خوشبختانه استان ما در این موضوع پیشرو است و تا به امروز ۳۷ شب خاطره برگزار شده است. تولید آثار هنری از روایت‌های شب‌های خاطره در قالب‌های مختلف قدم بعدی ماست.

رئیس حوزه هنری در خصوص حضور کاروان روایت حبیب در تبریز توضیح داد: کاروان هنری روایت حبیب سال گذشته با پیشنهاد بنیاد حاج قاسم و با اجرای حوزه هنری آغاز به کار کرد که امسال در شمالغرب کشور به عنوان دومین استان، آذربایجان‌شرقی میزبان آنان است.

وی در خصوص فضائل و ویژگی‌های شهید سردار سلیمانی ابراز داشت: ویژگی‌های حاج قاسم برکسی پوشیده نیست و امنیت ما مدیون حاج قاسم است که اجازه نداد به احوال کشورهای منطقه دچار شویم؛ ابتدا ما باید مکتب حاج قاسم را برای کارگزاران کشور بشناسانیم. حاج قاسم محور وحدت ملت ایران است و از آنجایی که امروز تلاش دشمن برای انحراف از آرمان‌های انقلاب اسلامی است باید این زندگی و شخصیت این محور وحدت و محبت ملی را بازخوانی کنیم.

بلاغی ادامه داد: رویداد ملی کاروان حبیب یکشنبه ۲۰، دوشنبه ۲۱ و سه شنبه ۲۲ آذر در تبریز برگزار خواهد شد که بخشی از برنامه‌ها دانش آموزی است و همچنین سلسله برنامه‌های زنگ حبیب در مدارس خواهیم داشت. همچنین برنامه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب توسط حوزه هنری اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته آینده گفت: گالری سیار آثار فاخر تجسمی با محور حاج قاسم سلیمانی روز سه شنبه در محوطه مسجد کبود رونمایی خواهد شد و روز یکشنبه در فرهنگسرای الغدیر و روز دوشنبه در شهرستان ممقان برنامه‌های فرهنگی توسط سفیر فرهنگی کاروان حبیب اجرا خواهد شد. همچنین طراحان و گرافیست‌های تبریزی در قالب کارگاه و ورکشاپ پوستر روز دوشنبه در گالری حوزه هنری خلق اثر خواهند کرد.

رئیس حوزه هنری استان در خصوص اصلی‌ترین برنامه هفته آتی توضیح داد: اصلی‌ترین برنامه شب خاطره ملی روایت حبیب است که روز سه شنبه ۲۲ آذر در مصلی امام خمینی با حضور راویان ملی و با روایت نسبت رزمندگان آذربایجان با شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص احداث سینما در مناطق محروم اظهار داشت: در حال حاضر دو پروژه را پیش می‌بریم و آن هم تبدیل سالن‌های همایش فرهنگسرای الغدیر و فرشته به سینمای محله‌ای است که از بعد از ظهر تا شب به پخش فیلم‌ها بپردازند.

بلاغی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم سینمای ۲۲ بهمن که ثبت ملی شده را تبدیل به موزه سینما کنیم.

انتهای پیام /