برنامه‌های جشنواره تابستانی تبریز/ بررسی طرح هوشمند سازی گلزار شهدا
برنامه‌های جشنواره تابستانی تبریز/ بررسی طرح هوشمند سازی گلزار شهدا
برنامه‌های جشنواره تابستانی تبریز و زمانبندی آن از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سی و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز تشریح و اعلام شدند.

به گزارش شمس، حکیمه غفوری، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر در سی وچهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی گفت: برنامه‌ها و تمهیداتی برای جشنواره تابستانی در نظر گرفته شده است تا عموم مردم بتواند از این امر بهره گیری کنند.

وی بیان کرد: ما می توانیم در تمامی مناسبت‌ها برنامه‌های عظیمی با همکاری سایر مجموعه‌های ذیربط برگزار کنیم، همچنین با کمترین هزینه بهترین برنامه‌ها را در پایگاه ها و مساجد می‌توانیم اجرایی کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر را انسجام داده شود تا عموم مردم از این برنامه‌ها استفاده کنند.

روح الله دهقان نژاد، دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز نیز افزود: در بحث فرهنگی یک قسمتی از موضوعات مربوط به اقداماتی در جهت نهادینه کردن روحیه شور و نشاط بوده که می توان برای آنها هم تمهیداتی در نظر گرفت و ایجاد این فضا قطعا در رشد مادی و معنوی جامعه نیز موثر خواهد بود.

وی گفت: برخی از مساجد ما دارای ظرفیت عظیمی است که ما می توانیم با همراهی و همکاری یکدیگر شاهد برنامه‌های ارزنده باشیم.

دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: ما باید از ظرفیت تمام گروه‌های هنری در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی استفاده کنیم و از حالت پیمانکاری دور شویم.

دهقان نژاد در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در راستای برگزاری برنامه های فرهنگی باید ارزیابی و نظارت در دستور کار قرار گیرد و همچنین از ظرفیت مساجد و هیأت‌ها استفاده شود.

روح الله رشیدی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز هم بیان کرد: برای برگزاری این رویداد باید ارزیابی هایی صورت گرفته و چاره‌ای برای تداوم آن اندیشیده شود.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ایده‌ای که قرار بود در شورای ششم اجرایی شود، فعال سازی گروه‌های مردمی بود تا از پتانسیل آنها بهره گیری شود.

رشیدی با تاکید بر فعال سازی گروه‌های مردمی در جهت ارتقاء برنامه های فرهنگی خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی و اجتماعی در راستای برگزاری برنامه های فرهنگی راسا اقدام نموده و برنامه ها را اجرا می کند که این موضوع هزینه بر بوده و باید گروه‌های مردمی را پای کار بکشانیم و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

در ادامه سی و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز طرح هوشمند سازی گلزارشهدا تبریز ارائه و مورد بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

غفوری، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در این باره بیان کرد: بانک اطلاعاتی گلزار شهدا کمی ضعیف است، به طوریکه اسامی برخی از شهدا در آن درج نشده است.

رشیدی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز هم گفت: طرح هوشمند سازی گلزار شهدا اقدامی ارزشمند بوده ولی بانک اطلاعاتی ناقص است و اطلاعات جامع و کامل در این راستا وجود ندارد.

سید کاظم زعفرانچیلر، نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این باره اظهار کرد: این طرح ارزنده بوده و در تمامی حوزه ها چنین طرح هایی اجرایی می شود.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز افزود: پیشنهادم این است این طرح در قالب پلاک با کی یو آر کد ثبت شود.

در ادامه سی و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز موارد اصلاحی آیین نامه فعالیت فرهنگسراهای خصوصی تشریح و مورد بررسی اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت.

مقرر شد موارد اصلاحی آیین نامه فعالیت فرهنگسراهای خصوصی در کمیته کارشناسی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز به صورت دقیق بررسی و مجدد به کمیسیون ارجاع داده شود.

انتهای پیام /