بررسی طرح تاسیس موزه جنایات آمریکا در کمیسیون فرهنگی مجلس/جنایات آمریکا باید در دنیا منعکس شود
بررسی طرح تاسیس موزه جنایات آمریکا در کمیسیون فرهنگی مجلس/جنایات آمریکا باید در دنیا منعکس شود
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس این هفته به ادامه بررسی طرح‌ تاسیس موزه جنایات آمریکا خواهند پرداخت.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار شمس اظهار کرد: طرح تاسیس تشکیل موزه جنایات آمریکا در کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد شده و مقرر شده این طرح در این هفته بررسی شود.

وی با بیان اینکه هدف از این طرح نشان دادن و انعکاس تمامی جنایات آمریکا چه نظامی و چه جنایات علمی و غیره به دنیاست، تصریح کرد: بنده نیز پیشنهاد دادم که در قالب این طرح، بنیاد بین المللی استکبار شناسی نیز تشکیل و برای بنیاد نیز موزه ای ایجاد شود و جنایات آمریکا در حق ایران، علیه کودکان و دنیا منعکس یابد و همچنین رسانه ای در این خصوص تشکیل یابد چرا که آمریکا با مدیریت برخی رسانه ها، افکار عمومی را نیز مدیریت می کند.

وی با بیان اینکه آمریکا در دنیا نیز دانشمندان و افراد علمی را ترور کرده، گفت: آمریکا ۷۰۰ نفر از دانشمندان را در کشور عراق ترور کرد، باید این جنایات منعکس شود همچنین باید اندیشکده مطالعات آمریکا در این خصوص تشکیل شود، مرکز اسناد، موزه استکبار شناسی، کتابخانه، مرکز رسانه همه باید در خصوص جنایات آمریکا ایجاد شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد: کلیات این طرح در مجلس به تصویب رسیده و باید جزئیات آن بررسی شود.

لازم به ذکر است، نشست‌‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (هشتم و نهم مهرماه ) برگزار خواهد شد.

ادامه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، ادامه بررسی لایحه حمایت از مالکیت فکری، ادامه بررسی طرح تاسیس موزه جنایات آمریکا، نشست مشترک با اعضای کمیته فرهنگی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در خصوص قوانین رفع استضعاف و تسهیل کارآفرینی فرهنگی با بهره‌گیری از ظرفیت قوانین(محل تشکیل جلسه کمیسیون تلفیق) دستورکار این کمیسیون در این هفته است.

گفتنی است در این هفته کمیته برنامه، بودجه و اصلاح ساختار برای بحث و بررسی پیرامون بودجه و اعتبارات حوزه‌های علمیه، کمیته زنان، خانواده، تربیت بدنی و جوانان به منظور بررسی طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر حوزه ورزش، کمیته ارشاد، تبلیغات اسلامی و گردشگری جهت بحث و بررسی پیرامون الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و کمیته فرهنگ، هنر و رسانه نیز تشکیل جلسه خواهند داد.

  • نویسنده : المیرا جلیلی