برخی در زمین دشمن بازی می‌کنند/ عقیم کنندگان زنان در اردوگاه اشرف طرفدار حقوق زنان ایران شدند!
برخی در زمین دشمن بازی می‌کنند/ عقیم کنندگان زنان در اردوگاه اشرف طرفدار حقوق زنان ایران شدند!
امام جمعه موقت تبریز گفت: امروز اغتشاشات خوابیده است و دقیقا روز رسوایی افرادی است که می‌خواستند پرچم انقلاب را بخوابانند. خیلی جالب است که اینها مثلا می‌خواستند از زن دفاع کنند ولی خودشان در اردوگاه اشرف زنان را عقیم کردند.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام اسماعیل روشن‌تن، امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، به بیانات رهبری در کنگره شهدای ورزشکار اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان تاکید کردند که امروز محیط عمومی ورزش متاثر از حضور شهداست؛ شهید ابراهیم هادی یک قهرمان بزرگی است که پهلوانان او را الگوی خودشان قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ورزش هر چقدر به سمت و‌ سوی تعالی برود، منجر به تربیت پهلوانان می‌شود، گفت: شهدای ورزشکار جزو این موارد است و یا قهرمانان محجبه که نشان دادند حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تبریز خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به دو محور دیگر یعنی جایگاه مجمع مصلحت تشخیص نظام اشاره داشتند و محور دیگر بیانات ایشان اغتشاشات بود.

وی متذکر شد: امروز اغتشاشات خوابیده است و دقیقا روز رسوایی افرادی است که می‌خواستند پرچم انقلاب را بخوابانند. خیلی جالب است که اینها مثلا می‌خواستند از زن دفاع کنند ولی خودشان در اردوگاه اشرف زنان را عقیم کردند.

روشن‌تن با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه اجازه ندهید اهل مکر فرزندانتان را از شما بگیرند، گفت: حضرت آقا فرمودند که نقش دشمن آشکار بود و تاریخ هم فراموش نخواهد کرد پس برخی‌ها در زمین دشمن بازی نکنند.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند نقشه دشمن یک طرح انفعالی ناشی‌گرانه است که خواستند از خود نشان دهند.

وی به بیتی از غزلیات حافظ اشاره کرد و دشمنان را به مثابه این شعر برشمرد: ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگاه توست.

روشن‌تن در بخش دیگر صحبت‌های خود تاکید رهبر معظم انقلاب در تفکیک و متفاوت بودن حکم افرادی که در اغتشاشات حاضر بودند را مورد اشاره قرار داد.

وی در اعلام مناسبت‌های هفته، به شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی، دستور تاسیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی عیار معنویت و اخلاق را در جامعه بالا برد. ایجاد سازمان عقیدتی و سیاسی در ارتش نیز گواه این موضوع است.

امام جمعه موقت تبریز بیان داشت: پیوند دانشگاه و صنعت بیشتر باشد، نفوذناپذیری کشور هم بیشتر خواهد شد.

ثروت مخالف نیست ولی با توزیع ناعادلانه منابع و ثروت مخالف است 

وی با اشاره بر اینکه اقتصاد نقطه تعیین کننده یک مملکت است، افزود: هر چقدر اقتصاد قوی باشد می‌تواند یک کشور خود را بیشتر نشان دهد از این‌رو مسوولان باید قلبشان نسبت به رفع شکاف عمیق طبقاتی بتپد؛ اسلام با ثروت مخالف نیست ولی با توزیع ناعادلانه منابع و ثروت مخالف است که عده‌ای سیر باشند و عده‌ای محروم.

مدیر حوزه علمیه‌های استان در بخش دیگر با بیان اینکه اگر نصرت الهی، توفیق و هدایت الهی و حرکت به سمت تعالی و سعادت اخروی می‌خواهیم به رعایت تقوای الهی بستگی دارد، افزود: اگر در هر کاری اعم از شخصی، اجتماعی و سیاسی تقوای الهی را رعایت کنیم، نصرت الهی نصیبمان خواهد شد.

وی با اشاره به دو عید مبارک میلاد پیغمبر(ع) و میلاد رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع) ، گفت: خداوند همه ما را جزو امت رسول اکرم(ص) قرار دهد.

روشن‌تن با بیان اینکه از روزی که زمین خلق شده است، به اندازه برکت وجود پیغمبر (ص) نبوده است، گفت: صحبت از پیامبراکرم(ص) خیلی سخت است  قرآن کریم به پیغمبر خدا چهار موهبت اعطا کرده که اولین مورد خود قرآن است.

خطیب نماز جمعه این هفته تبریز ادامه داد: عصمت و مُلک عظیم و خُلق عظیم سه موهبت دیگر خداوند به پیامبراکرم(ص) است.

وی خطاب به همه آنهایی که مسولیت تربیتی، اجتماعی و خانوادگی دارند، گفت: باید نسبت به استفاده از رفتار و سلوک پیامبر اکرم(ص) توجه جدی کنیم و یک سرشت و ویژگی خاصی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/