برای شهردار شدن با کسی صحبت نکردم/ روزشمار برای پروژه‌های مهم شهر
برای شهردار شدن با کسی صحبت نکردم/ روزشمار برای پروژه‌های مهم شهر
هوشیار گفت: برای شهردار شدنم حتی با یک نفر از اعضای شورا هم صحبت نکردم اما بر اساس منافع شهر تعامل خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار شمس، یعقوب هوشیار روز جمعه و در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برای پروژه‌هایی که برای شهر مهم هستند مانند پروژه میدان ارتش روزشمار زده می‌شود تا مردم و اصحاب رسانه در جریان کار باشند و اگر کار زودتر از موعد پایان یابد که مردم تشویقمان کنند و اگر دیرکردیم توبیخمان کنند.

وی در خصوص وضعیت مقبره الشعرا عنوان کرد: مقبره الشعرا باید در سطح بین المللی نقش ایفا کند در حالیکه امروز حتی در سطح کشور هم نیست، البته در سه ماه آینده ضلع شمالی آن به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار تبریز با اشاره به موضوع خرید اتوبوس پیش از عید گفت: سال گذشته باید تا قبل از عید ۷۳ میلیارد برای اتوبوس‌های خریداری شده واریز می‌کردیم که با همت همکاران شهرداری آن را تامین کردیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری برنامه خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را داریم، ابراز داشت: در سفر رئیس جمهور به تبریز هم با کمک استاندار تلاش می‌کنیم اعتبار بیشتری برای خرید اتوبوس تامین کنیم.

هوشیار با اعلام اینکه هزار میلیارد معوقات از سه دستگاه داریم، توضیح داد: تا یکماه آینده ۵۰۰ میلیارد از یکی از دستگاه ها گرفته خواهد شد که همین مبلغ هم برای خرید اتوبوس هزینه خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص فساد در شهرداری تبریز اظهار داشت: در خصوص فساد در شهرداری از آنجاییکه تعریف مشخصی از فساد وجود ندارد به الگوی مشخصی هم برای برخورد نرسیدیم اما قطعا هرجا که پول باشد فساد هم هست اما در رخوت و کرختی فساد بیشتر می‌شود و در کار و پویایی این اتفاق رخ نمی‌دهد.

شهردار تبریز با بیان اینکه اگر سرمایه گذاری بتواند برای یک نفر شغل ایجاد کند دست او را خواهم بوسید، عنوان کرد: هر انتصابی که انجام می‌دهم مسئولیتش با من است و هر سرمایه گذاری پروژه‌ای دارد من مستقیما با وی جلسه خواهم داشت اما نباید برای هر کاری منتی بر سر تبریز بگذاریم.

وی با اشاره به موضوع پارک بزرگ تبریز گفت: تا زمانیکه طرح جامع پارک بزرگ تصویب نشود هر حرف و هر کاری که مدیران بگویند بیهوده است.

هوشیار با بیان اینکه ایجاد بازارچه برای دستفروشان طرحی شکست خورده است، ابراز داشت: وقتی ورود و خروج به بازار تبریز برای دستفروشان هیچ نظارتی ندارد نمی‌توان دستفروشان را جابجا کرد زیرا به دلیل شرایط اقتصادی دستفروشان دیگر جایگزین می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آناج در خصوص موضوع تفاهم‌نامه شهرداری با شرکت سازنده اتوبوس برای ایجاد خط تولید در تبریز اظهار داشت: ما بهمن ماه تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که تعهد خرید ۹۰۰ دستگاه داشته باشیم و خط تولید شرکت به تبریز بیاید و دومین شرط این بود که در مرحله اول صد دستگاه خریداری کنیم.

شهردار تبریز ادامه داد: طی بازدیدهایی که از این خط تولید داشته‌ایم و کار در حال انجام است و از پایان تیر هم به مرور اتوبوس‌ها را تحویل خواهیم گرفت.

وی در خصوص انتخابش به عنوان شهردار تبریز هم توضیح داد: من هیچگونه رغبتی در دور اول برای شهردار شدن نداشتم و برای شهردار شدن آقای رنجبر تلاش کردم چون معتقد بودم که در گزینه‌های موجود بهترین گزینه بودند. در دور دوم هم علاقه کندی به این کار نداشتم چون در تهران تعهداتی داشتم که نمی توانستم آنجا را رها کنم.

وی ادامه داد: در آن زمان هم علی رغم اصرار دوستان این کار را قبول نمی‌کردم و انصراف دادم اما بعدا موضوعات ی پیش آمد که برخی از اعضا به من مراجعه کردند که برای خروج از بحران این کار را قبول کنم که من دو شرط گذاشتم که اولا استخاره خوب باشد و دوم اینکه آقای زاکانی برای این کار اجازه دهد که هردو اتفاق افتاد.

هوشیار با بیان اینکه ارزش اعضای شورا برای ما یکسان است و تفاوتی برای ما وجود ندارد،گفت: برای شهردار شدنم حتی با یک نفر از اعضای شورا هم صحبت نکردم اما بر اساس منافع شهر تعامل خواهم کرد.

وی در خصوص بازداشت وی در سال ۹۷ یادآور شد: پرونده‌ای که در سال ۹۵ توسط سازمان بازرسی کار شده بود و موضوع واگذاری قرار داد آسفالت به سازمان همیاری بود که ده درصد بیشتر از رقم معمول بسته شده بود. موضوع بازداشت نبود بلکه چون روز تعطیل دعوت انجام شده بود قرار وثیقه صادر شد و دو روز برخی همکاران در بازداشت بودند.

انتهای پیام/