برای سایر قومیت‌ها زبان مادری تدریس می‌شود اما در مدارس آذربایجان خبری نیست/ چرا از تُرک‌ها می‌ترسید؟
برای سایر قومیت‌ها زبان مادری تدریس می‌شود اما در مدارس آذربایجان خبری نیست/ چرا از تُرک‌ها می‌ترسید؟
نماینده ارومیه از عدم تحقق اصل 15 در مدارس آذربایجان انتقاد کرد و گفت: چرا سایر قومیت‌ها در مدارس‌شان می‌توانند کتب زبان مادری‌شان را بخوانند و بنویسند اما در آذربایجان این اصل اجرا نمی‌شود.

به گزارش شمس، نادر قاضی‌پور در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۴ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، سوریه و عراق، اظهار داشت: کشورهای غربی اگر خواب جنگ می‌بینند بدانند، شروع کننده جنگ رژیمی فاسد است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز دشمنان به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است، افزود: باید با تکیه بر اقتصاد درونی و با توجه به ظرفیت‌های نیروهای انسانی و کارخانجات موجود در کشور و همچنین اجرای اقتصاد مقاومتی به دنبال حل مشکلات باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به بازداشت ۲ تن از نمایندگان مجلس، متذکر شد: مجالس نهم و دهم قوانین خوبی درباره برخورد با مفاسد وضع کرده‌اند، از قوه قضائیه خواهان رعایت قداست شأن مجلس هستیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت برای اجرای سیاست‌ اصل ۴۴ تصریح کرد: متاسفانه هفته دولت با سوختن جنگل‌های ارسباران آغاز شد، سهل انگاری مسئولان دولتی در مقابله با بحران‌ها، بار دیگر به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: به زودی مدارس کشور باز می‌شود اما اصل ۱۵ قانون اساسی اجرایی نمی‌شود و کتاب‌های ترکی در مناطق ترک نشین تدریس نمی‌شود؛ چرا در برخی از استان‌ها این کتب برای قومیت‌ها فراهم شده اما برای مناطق ترک نشین هیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی‌شود، علت چیست؟

وی با طرح این سوال که چرا از ترک‌ها می‌ترسید، خاطرنشان ساخت: ستارخان، باقرخان و شهدای ارومیه، تبریز و اردبیل نمونه ای از ترک زبان ها هستند، مگر تاریخ را نمی‌خوانید.

انتهای پیام/