برای خرید دوچرخه تبریزی‌ها وام می‌گیرند/ ۵۰۰ میلیارد تومان برای تملک باغات تبریز هزینه می‌کنیم
برای خرید دوچرخه تبریزی‌ها وام می‌گیرند/ ۵۰۰ میلیارد تومان برای تملک باغات تبریز هزینه می‌کنیم
شهین باهر گفت: طی تفاهم نامه‌ای که با بانک شهر امضا خواهیم کرد، شهروندان می‌توانند برای خرید دوچرخه از این بانک وام دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار شمس، «ایرج شهین‌باهر» روز چهارشنبه در همایش توسعه حمل و نقل، اظهار داشت: امروزه یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که کلانشهرها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، آلودگی هوا است و احداث ۲۳ پارک در سال‌های ۹۷ و ۹۸ و در نظر گرفتن ۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار برای تملک باغات تبریز در سال آینده از مهم‌ترین اقدامات شهرداری تبریز برای کاهش آلودگی هوا به شمار می‌آید.

شهردار تبریز با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه گسترش حمل و نقل عمومی عنوان کرد: شهرداری تبریز در دو سال گذشته هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری هزینه کرده و با توجه به اینکه بودجه عمرانی کل استان ما ۴۰۰ میلیارد تومان است، این رقم حاکی از توجه ویژه مجموعه مدیریت شهری به مترو است.

او همچنین با بیان اینکه طبق قانون ۸۷.۵ درصد از هزینه‌های اتوبوسرانی را باید دولت تامین کند، گفت: شهرداری تبریز اخیرا با خریداری ۸۰ دستگاه مینی بوس، برای توسعه حمل و نقل ترکیبی گام‌های موثری برداشته است.

ایرج شهین باهر خبر داد: طی تفاهم نامه‌ای که با بانک شهر امضا خواهیم کرد، شهروندان می‌توانند برای خرید دوچرخه از این بانک وام دریافت کنند که این اقدام در راستای تشویق شهروندان برای استفاده از دوچرخه و توسعه حمل و نقل پاک صورت می‌گیرد.

او با اشاره به اجرای طرح زوج یا فرد خودرو در محدوده مرکزی تبریز اعلام کرد: پس از اجرای این طرح، بیش از ۳۷درصد از تراکم خودروها در مرکز شهر کاهش یافته و مطمئنا بدون اجرای این طرح شاهد روزهای آلوده بیش تری در تبریز بودیم.

انتهای پیام/