برای حذف بافت فرسوده از استان باید ۳۰ هزار واحد مسکونی ساخت
برای حذف بافت فرسوده از استان باید ۳۰ هزار واحد مسکونی ساخت
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۳۸.۵ درصد جمعیت استان در بافت‌های ناکارآمد آذربایجان شرقی اسکان دارد گفت: متاسفانه این میزان، ۱۰ درصد بیش از متوسط کشوری است.

به گزارش شمس، ابوالقاسم سلطانی ‌در جلسه شورای مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی، در مورد طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده و آسیب‌پذیر گزارشی ارائه داد و اظهار داشت: در مجموع در کشور بیش از ۲۱ میلیون نفر در این بافت‌ها در کشور اسکان دارند که ۶.۷ درصد مساحت کل کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۸.۵ درصد جمعیت استان در بافت‌های ناکارآمد آذربایجان شرقی اسکان دارد، اذعان کرد: متاسفانه این میزان، ۱۰ درصد بیش از متوسط کشوری است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ۶۳۴۸ واحد مسکونی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان باید احداث شود، خاطرنشان ساخت: در مجموع برای کل استان حدود ۳۰۰۰۰ واحد مسکونی باید احداث شود تا از بافت فرسوده و آسیب پذیر خارج شوند.

وی اجرای این طرح را علاوه بر نوسازی و ایمن سازی محلات بافت فرسوده کشور، دارای حجم بالای اشتغال زایی در حوزه صنعت ساختمان عنوان کرد و ابراز داشت: برای این حدود ۷ هزار اشتغال مستقیم و ۱۰ هزار اشتغال غیر مستقیم پیش‌بینی شده است.

سلطانی از اجرای طرح بازآفرینی شهری در ۵۲ محله در ۹ شهر آذربایجان شرقی تا ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بخشی از اعتبارات این طرح تخصیص یافته که منجر به اجرایی و عملیاتی شدن تعدادی از طرح‌ها در مناطق مختلف استان شده است.

انتهای پیام/