برای آنکه رئیسی، رئیس‌جمهور نشود روحانی رأی آورد/ احمدی‌نژاد نه ضدولایت فقیه است و نه ضدانقلاب!
برای آنکه رئیسی، رئیس‌جمهور نشود روحانی رأی آورد/ احمدی‌نژاد نه ضدولایت فقیه است و نه ضدانقلاب!
بیگی معتقد است راه را برای ریاست جمهوری روحانی فراهم و هرکسی را که می‌توانست مانع ادامه ریاست او بر قوه مجریه شود، حذف کرده بودند.

سیاسی شمس: احمدعلیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در گفت‌وگویی صریح و بی‌پرده با خبرنگار شمس صفحه‌ی اتفاقات سال گذشته در تبریز را ورق زده و به چرایی حضورش در کنار محمود احمدی‌نژاد در هتل شهریار پرداخته است. در ادامه متن کامل این گفت‌وگو را می‌خوانید:

شمس: چرا در سفر احمدی‌نژاد به تبریز در کنارش بودید؟

بنده احمدی‌نژاد را می‌شناسم و این شناخت محصور به دیروز و امروز نیست. ۴۰ سال است که او را می‌شناسم و به اصل و اساس و ریشه‌اش آشنایی دارم؛ از سویی دیگر از نزدیک با او کار کرده‌ام و با این شناخت اتهاماتی که به او وارد می‌کنند را قبول ندارم.

آناج: قبلاً از انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم بارها طی مصاحبه‌های سریالی عنوان کردید عمر دولت تدبیر و امید به پایان می‌رسد، اما روحانی بار دیگر رئیس‌جمهور ماند! چرا؟!

ضعف و سستی جبهه مقابل آقای روحانی در معرفی گزینه‌های خود سبب شد تا عمر دولت یازدهم به دوازدهم برسد. باید قبول کنیم برای آنکه رئیسی رئیس‌جمهور نشود، روحانی رأی آورد. از طرفی نوع مهندسی و طراحی که صورت گرفت هر عاملی که می‌توانست مانع ادامه ریاست‌جمهوری روحانی شود را از سر راه برداشت؛ رد صلاحیت محمود احمدی‌نژاد و خارج شدن قالیباف از رقابت‌ها نیز در همین راستا بود و همه‌ی این مباحث جزو قرائنی است که به صدق باورم شهادت می‌دهد.

آناج: از رد صلاحیت در انتخابات یازدهم مجلس یازدهم واهمه‌ای ندارید؟ فکر نمی‌کنید شورای نگهبانی که رأی به رد صلاحیت احمدی‌نژاد داد به‌خاطر حمایت‌هایتان از او، شما را هم رد صلاحیت کند؟!

بعید می‌دانم تا حالا سوالی از من پرسیده باشند و از پاسخگویی به آن طفره بروم و یا آنکه صدایم بلرزد؛ بنابراین خدا را از این جهت شاکرم که در پاسخگویی هیچ‌گاه تردید نداشته‌ام. بیگی به آنچه می‌گوید ایمان دارد و قاطعانه موضع‌گیری می‌کند با این استدلال نیز در رابطه با محمود احمدی‌نژاد قضاوت خودم را دارم.

معتقدم احمدی‌نژاد نه ضد ولایت فقیه است و نه ضد انقلاب. مسایل مختلفی سبب شده تا به این نقطه برسیم که امروز در مورد صلاحیت احمدی‌نژاد یا کسانی که به او نزدیک می‌شوند، تردیدهایی حاصل کنیم و این یعنی اشتباه محض!

اینگونه نیست که بنده به هر قیمتی بخواهم نماینده مجلس شوم و یا در این مسئولیت بمانم. چیزی که تاکنون بنده را سرپا نگه داشته است ایمانم نسبت به مباحثی است که قبول دارم و آن را با هیچ‌ ‌چیزی حتی نمایندگی و هر پست و منسب دیگری عوض نمی‌کنم.

فکر می‌کنم تصویری که از بنده در ذهن مردم آذربایجان مانده است، فردی مستحکم را نشان می‌دهد که با برخی ناملایمات قرار نیست دستخوش روزگار شود و متحول گردد.

به یاد دارم وقتی مبحث نامه سرگشاده استانداران به رهبر انقلاب مطرح شد جزو کسانی بودم که صراحتاً با آن مخالفت کردم و گفتم این نامه‌نگاری ضروری نیست و به آن نیز ایمان داشتم. وقتی هم که مورد سوال قرار گرفتم صراحتاً اعلام کردم اعتقادم بر این است که این نامه نباید نوشته شود و چنانچه تصور می‌کنید بنده با چنین اعتقادی نمی‌توانم در دولت شما بمانم اجازه دهید از خدمت‌تان مرخص شوم! و اگر فکر می‌کنید موثر واقع می‌شوم حتماً منت می‌کشم تا در خدمت مردم آذربایجان بمانم.

با چنین تصوری شاید عده‌ای بگویند چون در کنار احمدی‌نژاد ایستاده‌ام شاید صلاحیتم از طرف شورای نگهبان مورد تردید واقع گردد. برایم اهمیتی ندارد و تردید کنند! ظاهر و باطنمان همین است که می‌بینید.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجید قنبرزاده