بدون اخذ امتحان نمره نمی‌دهیم/ پیام نور دانشگاه نیمه‌حضوری است و دانشجویان باید شهریه را پرداخت کنند
بدون اخذ امتحان نمره نمی‌دهیم/ پیام نور دانشگاه نیمه‌حضوری است و دانشجویان باید شهریه را پرداخت کنند
معصومی گفت: دانشجویان برای قبولی در دروس این ترم باید در امتحانات غیرحضوری شرکت کنند و در طول ترم نیز علی‌رغم شیوع کرونا اساتید به صورت مجازی در خدمت دانشجویان بوده‌اند.

«بخشعلی معصومی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در واکنش به خبر منتشر شده در این رسانه با عنوان «شهریه را پرداخت کنید، نمره بگیرید» اظهار داشت: پیام‌نور دانشگاهی نیمه‌حضوری و الکترونیکی است و شهریه‌ی آن پایین‌تر از سایر دانشگاه‌هاست چراکه حضور دانشجویان در بیشتر کلاس‌ها اختیاری است و اساتید با معرفی منابع و راهنمایی و رفع اشکال دانشجویان را همراهی می‌کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی از ۱۵ بهمن‌ماه کلاس‌های درس را تشکیل داد و دانشجویان چند جلسه‌ای نیز در کلاس‌های عملی و نظری حاضر شدند و با شیوع کرونا و قبل از اعلام تعطیلی دانشگاه‌ها توسط ستاد ملی کرونا، بیشتر دانشجویان با اعتراض به شرایط پیش آمده و احتمال شیوع ویروس در کلاس‌ها حاضر نشدند و نهایتاً دانشگاه پیام‌نور همانند سایر دانشگاه‌ها تعطیل شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ما امیدوار بودیم کرونا بعد از تعطیلات عید کنترل شود و دانشجویان در کلاس‌ها حضور یابند، خاطرنشان کرد: با مرور زمان کرونا جهانی شد و کشورهای زیادی را درگیر کرد و ما جزو اولین دانشگاه‌هایی بودیم که از هفته‌ی دوم فروردین ماه پرسنل و اساتید را برای افزایش پهنای باند، بروزرسانی سرورها و آموزش نحوه تدریس مجازی به دانشجویان، در دانشگاه حاضر کردیم.

وی توضیح داد: از شانزدهم فروردین ماه ما آموزش مجازی را با برنامه‌ریزی برای گروه‌های درسی مختلف آغاز کردیم و در ابتدا برخی دانشجویان و اساتید برای برقراری ارتباط مشکلاتی داشتند و ما با مشاهده حجم استقبال، بستر را توسعه و تعداد کاربران را به یک هزار نفر افزایش دادیم.

معصومی با بیان اینکه اجازه ضبط قبلی دروس را به اساتید نمی‌دادیم، تصریح کرد: اساتید را ملزم کرده بودیم طبق برنامه‌ریزی در هر جلسه یک و نیم ساعت به صورت آنلاین تدریس کنند و در کنار آن با تعریف پروژه و تحقیق برای دانشجویان آنان را فعال نگه دارند؛ بنابراین با قاطعیت می‌توانیم بگوییم در تدریس کوتاهی نشده است و بعضاً خود دانشجویان به دلیل اشتغال و … در کلاس‌های آنلاین حضور نیافته‌اند.

وی اذعان داشت: دانشگاه پیام‌نور آذربایجان شرقی دولتی است و ما مجموعه‌ای غیرانتفاعی نیستیم؛ مبلغی که به‌عنوان شهریه از دانشجویان اخذ می‌شود مستقیماً به حساب خزانه واریز می‌گردد و ما نیز اعتراض و مطالبات داشنجویان را به مرکز انتقال داده‌ایم و تصمیم با آن‌هاست.

رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از ۱۷ خرداد ماه امتحانات به دلیل شیوع کرونا غیرحضوری و آنلاین برگزار می‌شود، تاکید داشت: قرار نیست دانشجویان بدون امتحان نمره‌ای بگیرند و یا به‌جای شرکت در آزمون به صورت تستی و تشریحی، صرفا با ارائه تحقیق و پروژه دروس را این ترم را پاس کنند.

وی اضافه کرد: ما اساتید را ملزم به ارزشیابی و اخذ آزمون بر اساس برنامه‌ی ارائه شده کرده‌ایم و اطلاع‌رسانی به دانشجویان نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/