با واحدهای نانوایی متخلف برخورد می‌شود
با واحدهای نانوایی متخلف برخورد می‌شود
فرماندار تبریز گفت: با واحدهای نانوایی متخلف که اقدام به جوسازی در خصوص کمبود آرد و نان در این شهر کرده‌اند، برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش شمس، بهروز مهدوی، روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت آرد و نان شهرستان تبریز، با بیان اینکه آرد و نان محصولی استراتژیک و قوت غالب مردم است، افزود: در روزهای گذشته شیطنت های عده ای خاص و چند واحد نانوایی غیرمجاز در این خصوص موجب نگرانی شهروندان شده است.

وی اظهار داشت: اجازه نخواهیم داد واحدهای نانوایی متخلف به خاطر منافع شخصی اقدام به تخریب و جوسازی کرده و در شرایط کرونایی، نگرانی شهروندان را افزایش دهند.

فرماندار تبریز گفت: با واحدهای نانوایی بدون مجوز که به دلیل گرانفروشی‌های مکرر و استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز سبب ایجاد شایعه و جوسازی در سطح این شهرستان شده اند، برخورد قانونی می شود.

مهدوی، با بیان اینکه بررسی‌ها در سطح شهر حکایت از فعالیت منظم نانوایی‌ها و تامین آرد مورد نیاز آن ها دارد، ادامه داد: تمامی واحدهای نانوایی مجاز آرد مورد نیاز خود را به صورت یارانه‌ ای یا نیمه یارانه ‌ای دریافت می‌ کنند و هیچ‌ گونه کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

وی از شهروندان خواست به شایعات توجه نکنند چراکه سازمان تعزیرات، اداره غله و اتحادیه نانوایان مکلف شده اند در یک ماه آینده تمام واحدهای نانوایی فاقد مجوز را تعیین تکلیف کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز روز گذشته در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به انتشار شایعاتی مبنی بر کمبود آرد و نان در تبریز و دیگر شهرستان‌های استان گفت: تمامی این اخبار کذب است و هیچ مشکلی از بابت تامین آرد و پخت نان در استان وجود ندارد.

علی جهانگیری، افزود: آذربایجان شرقی از جمله استان‌هایی است که در آن برداشت گندم به تازگی به اتمام رسیده است بنابراین اخبار منتشر شده مبنی بر کمبود آرد در این فصل، غیرمعقول و حاکی از بی‌اطلاعی حاشیه سازان است.

وی با بیان اینکه  افزایش خودسرانه قیمت، تخلف است و با متخلفان برابر با ضوابط و قوانین برخورد می شود، خواستار افزایش نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها از سوی سازمان صمت و دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از هرگونه گرانفروشی و برخورد با متخلفان شد.