با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم/از جریان مومن و انقلابی هستم/زبان مادری انتخابات نمی شناسد
با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم/از جریان مومن و انقلابی هستم/زبان مادری انتخابات نمی شناسد
متفکر آزاد گفت: ما با هیچ کس عقد اخوت نبسته و چک سفید نداده ایم،  اما از جریان مومن و انقلابی هستم.

به گزارش شمس، روح الله متفکر آزاد ضمن ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: از مسیر قانونی و در راستای مردم سالاری دینی قدم برداشته ام و در مسائل علمی و فرهنگی اجتماعی سیاسی فعال هستم.

وی ادامه داد: به لطف خدا دارای توانایی مناسبی هستم و ۲۰ مقاله آی اس آی و ۲ کتاب به زبان انگلیسی دارم و در مسایل مختلف اجتماعی فرهنگی دغدغه دارم.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با بیان اینکه منادی ورود جوانان به عرصه مدیریت هستم، افزود: باید سد ورود جوانان شکسته شده و تسهیل شود چرا که ورود جوانان غیر قابل اجتناب است.

وی تاکید کرد: به یک نفس تازه برای حل مشکلات جامعه و مردم، نیاز داریم و نخبگان،جوانان و تحصیل کرده ها باید نقش ایفا کنند.

این فعال سیاسی و فرهنگی در واکنش به مشکلات اقتصادی مردم گفت:اگر کنشگری مناسبی انجام می شد، وضعیت به گونه ای رقم نمی خورد که مردم نیازمند سبد معیشتی باشند.

وی با بیان اینکه مجلس باید از دولت مطالبه کند، افزود:اولویت اصلی کشور وضعیت معیشتی مردم و امنیت روانی جامعه است. باید به نماینده ای رای داده شود که کنشگر و تاثیرگذار باشد و منفعل نباشد.

متفکرآزاد تاکید کرد: جوان پیشرو، قوه پیشران کشور است و با روحیه جهادی و آرمان خواهی کارهای بزرگی انجام دهند.

فرد گفتمانی ذیل احزاب قرار نمی گیرد

وی در پاسخ به سوالی در مورد وابستگی حزبی و سیاسی خود گفت: من عضو هیچ حزبی نیستم. اگر تحزب واقعا جای خود را بگیرد، خوب است. خود را فرد گفتمانی می دانم و فرد گفتمانی ذیل احزاب قرار نمی گیرد.

این فعال دانشگاهی بیان داشت: ما با هیچ کس عقد اخوت نبسته و چک سفید نداده ایم،  اما از جریان مومن و انقلابی هستم.

متفکرآزاد در پاسخ به حاشیه سازی ها بعد از سخنرانی خود در مقر سازمان ملل گفت: زبان مادری بخشی از هویت انسان ها است و کسی نمی تواند انکار کند، من در دیپلماسی مردمی تازه کار نیستم و البته سازمان ملل جایی نیست که در آن کار انتخاباتی کرد.

زبان مادری انتخابات نمی شناسد

وی  با بیان اینکه اولین اعتراضم به بی‌توجهی زبان مادری ۱۳ سال قبل و در صدا و سیما بود، ادامه داد: افتخارم این است که ۱۳ سال پیش در صدا و سیما در مورد زبان مادری صحبت کرده ام. ورودم به موضوع زبان مادری را وظیفه خود می دانم و این موضوع انتخابات نمی شناسد و افتخارم این است و لازم باشد هزینه این کار را می دهم.

متفکرآزاد در ادامه گفت: شفافیت مالی و آرا از اصول اساسی است مردم باید بدانند که نماینده به چه چیز رای می دهد. نباید به شعور مردم توهین کرد و به رای شان قیمت گذاشت. بنده هزینه شخصی و اتلاف هزینه تبلیغاتی نخواهم داشت.

فعال سیاسی و فرهنگی تبریزی خاطر نشان کرد: الگوی من در نمایندگی، شهید دیالمه و شهید آیت است.

وی افزود:اگر مردم به من اعتماد کنند با روحیه جهادی و آرمانخواهی به دنبال اعتلای کشور خواهم بود، بنده همواره در اجلاس قره باغ فعال بوده‌ام و هر ساله در سالگرد خوجالی از حق مردم مسلمان و مظلوم آذربایجان دفاع کردم.