با عاملان قطع درختان برخورد کنیم
با عاملان قطع درختان برخورد کنیم
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به ضرورت صیانت از منابع طبیعی به عنوان ثروت خدادادی و میراث گذشتگان، خواستار برخورد با متخلفان و عاملان قطع درختان شد.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آیین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در مجموعه تفریحی گردشگری عون‌بن‌علی، با تبریک سالروز ولادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و گرامیداشت روز پاسدار اظهار کرد: امیدوارم همه ما در هر منطقه‌ای که زندگی می‌کنیم یک درخت بکاریم و با متخلفان و کسانی که درختان را قطع می‌کنند، برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه در اسلام به درختکاری خیلی سفارش شده است، گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند هر مسلمانی بذری یا درختی بکارد و از میوه این بذر و درخت، یک انسان و پرنده‌ای استفاده کند، برایش صدقه حساب می‌شود.

حجت الاسلام آل هاشم اظهار کرد: همان طور که به کاشت درخت اهمیت می‌دهیم، باید سازمان‌های ذیربط مانع قطع درختان بشوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز یادآور شد: زندگی سالم در سایه محیط زیست سالم میسر است و امیدوارم همه ما بتوانیم برای شادابی محیط زیست قدم‌های مثبتی برداریم.

حجت الاسلام آل هاشم از سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرداری تبریز که به امر درختکاری اهمیت می‌دهند، قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، همزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، امام جمعه تبریز، رئیس سازمان جهادکشاورزی و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری تبریز و فرماندار تبریز در مجموعه عون‌بن‌علی تبریز اقدام به غرس نهال کردند.

کاشت نمادین نهال توسط مسولان استانی و شهری همه‌ساله جزو برنامه‌های روز درختکاری و هفته منابع طبیعی است که امسال نیز این سنت حسنه با حضور امام جمعه تبریز به انجام رسید.

انتهای پیام/