با تهمت زنندگان باید تسویه حساب صورت بگیرد/ شهرستان صوفیان با حکم دادگاه وقفی است
با تهمت زنندگان باید تسویه حساب صورت بگیرد/ شهرستان صوفیان با حکم دادگاه وقفی است
حجت‌الاسلام مصائبی گفت: در طول کار سعی کردم که وارد حاشیه نشوم زیرا برخی نادانسته و برخی دانسته صحبت‌هایی کردند البته برخی خواسته تهمت‌هایی زدند که باید تسویه حساب صورت بگیرد!

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام علی مصائبی پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید اوقاف آذربایجان‌شرقی اظهار داشت:خدا را شاکرم که توفیقی داد تا قسمتی از عمرمان را در خدمت فرزندان ائمه باشیم و جا دارد از تمام مسئولینی که در طول دوره این مسئولیت سنگین در کنار ما بودند، تشکر کنم.

وی ادامه داد: حلالیت می‌طلبم از تمام کسانی که وقت و بی‌وقت برای پیگیری حق مردم مزاحم آنها شدم و حتی ساعت دو نیمه شب نیز برای کار به آنها زنگ زدم و آنطور که باید نتوانستند حتی به خانواده‌هایشان نیز رسیدگی کنند.

مدیرکل سابق اوقاف آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیگیری‌هایش گفت: وقتی برای کار آمدم می‌دانستم که کار سختی است زیرا در تهران به دلیل پیگیری کارهای موقوفه‌ها زندگی مرا به آتش کشیدند، تنها دارایی یک طلبه کتابهایش است که کتابهای من نیز در آتش سوختند.

وی افزود: در طول کار سعی کردم که وارد حاشیه نشوم زیرا برخی نادانسته و برخی دانسته صحبت‌هایی کردند البته برخی خواسته تهمت‌هایی زدند که باید تسویه حساب صورت بگیرد!

حجت‌الاسلام مصائبی در خصوص اقدامات این اداره کل عنوان کرد: در طول این مدت طرح‌هایی مانند آرامش بهاری در اوقاف اجرا شد که باعث جذب گردشگران خارجی شد.

وی گفت: پیش از این تمام ادارات و ساختما‌ن‌های اوقاف، موقوفه بودند اما توانستیم در شهرستان‌های استان برای اوقاف مانند تمام ادارات ساختمان‌ها و خودروهای دولتی اجاره کنیم.

مدیرکل سابق اوقاف استان با اشاره به درآمدهای این سازمان تشریح کرد: از سال ۹۳ تا ۹۷ درآمد امامزاده‌ها به ۱۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۵۴۸ رای در پرونده‌ها گرفتیم و ۵۶ پرونده رسوبی که از سال ۸۰ وجود داشت و بعضا تخریب شده بود با کمک دادگستری پیگیر شدیم و حکم آنها صادر شد.

وی در خصوص سند موقوفه شهرستان صوفیان نیز تصریح کرد: ما به هیچ وجه علیه مردم نیستیم در موضوع وقفی بودن ۳۸ هزار هکتار از شهرستان صوفیان نیز ۲۷ سال است که این پرونده در جریان است و می‌خواستند این زمین‌ها را به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) بدهند که دادگاه رای به موقوفه بودن آن داد.

حجت‌الاسلام مصائبی یادآور شد: مدرسه خیابانی تبریز نیز موقوفه بود که اگرچه ۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون از آموزش‌وپرورش گرفتن آسان نبود اما این امر تحقق یافت، حتی برای نیمی از منطقه ولیعصر نیز دادگاه حکم وقفی بودن صادر کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طول ۴ سال گذشته بیش از ۱۴۳۰ سند تک برگی برای موقوفات یعنی ۶۰۳ رقبه اخذ شد و این نتیجه کار ۲۴ ساعته بود و تنها کاری که نتوانستیم انجام دهیم اضافه کردن یک ساعت به ۲۴ ساعت شبانه روز بود.