باید همه عزاداری‌ها و مراسم استقبال از محرم بعد از عید غدیر باشد/ غدیر نه تاریخ، نه جغرافیا و نه روایت، بلکه ولایت است
باید همه عزاداری‌ها و مراسم استقبال از محرم بعد از عید غدیر باشد/ غدیر نه تاریخ، نه جغرافیا و نه روایت، بلکه ولایت است
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه در برگزاری جشن‌های غدیر باید توجه بیشتری شود گفت: در این زمینه هیات های عزاداری توجه کنند تا روز مباهله به هیچ وجه عزاداری محرم برگزار نشود و باید همه عزاداری‌ها و مراسم استقبال از محرم بعد از عید غدیر باشد.

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در همایش دبیران اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان، با اشاره به اینکه غدیر یک مسئله اعتقادی است، بر لزوم باشکوه تر برگزار شدن این عید در جهت زنده نگه داشتن آن تاکید و اضافه کرد: بزرگداشت باشکوه غدیر در واقع به معنی زنده نگه داشتن اسلام است.

وی اظهار داشت: امامت موضوع مخصوص مسلمان‌ها یا شیعیان نیست و باید توجه داشت که امامت یعنی یک فردی یا یک گروهی بر یک جامعه‌ای حکمرانی می کنند و جهت حرکت آن‌ها را در امور دنیوی، اخروی و معنوی مشخص می کند.

آل هاشم، ماه محرم را جدا از غدیر ندانست و یادآور شد: غدیر را باید با محرم زنده نگه داشت، زیرا یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن حادثه کربلا، فراموشی غدیر بود، بنابراین باید غدیر همیشه در جامعه زنده نگه داشته شود تا جلوی به وجود آمدن کربلاها گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه در برگزاری جشن‌های غدیر باید توجه بیشتری شود و فضای مجازی هم فرصت بسیار مغتنم است که می‌توان با استفاده از این ظرفیت آموزه‌های غدیر را تبیین و تشریح کرد، گفت: در این زمینه هیات  های عزاداری توجه کنند تا روز مباهله به هیچ وجه عزاداری محرم برگزار نشود و باید همه عزاداری‌ها و مراسم استقبال از محرم بعد از عید غدیر باشد.

آل هاشم ادامه داد: غدیر واقعی امروز در انقلاب اسلامی است زیرا انقلاب برای زنده کردن دین تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه واقعه غدیر نقش بسیار سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت، افزود: این واقعه مهم‌ترین ماموریت دوران رسالت پیامبر اکرم (ص) بود که به جا آورد؛ ماموریتی که انجام آن به منزله پیام رسالت بود.

آل هاشم، غدیر را چشمه ای تعریف کرد که تا پایان هستی جوشان خواهد بود و روز کمال دین و اتمام نعمت بوده و موجب خوشنودی خداوند متعال است.

وی اظهار داشت: واقعه غدیر نه تاریخ، نه جغرافیا و نه روایت، بلکه ولایت است.

امام جمعه تبریز گفت: امامت یعنی پیشوائی انسان‌ها پیشوائی جامعه در امر دین و دنیا که یکی از مسائل اصلی در طول تاریخ طولانی بشر بوده است.

انتهای پیام/